tott
Trådstartare
Bjöd två vänner (ett par) på middag inkommande lördag. Vi har inte setts på ett bra tag "på det sättet" och jag tyckte det verkligen var dags. De svarade på inbjudan att det lät trevligt och tackade ja. Igår fick jag ett låångt meddelande om att mannen hade glömt att han skulle på fest på fredag och förmodligen är trött och knappast vinsugen på lördag, att de har program på söndag och att de hade sett fram emot en helg utan program varje dag, vilket det inte blir om de kommer på middag på lördag. Kvinnan, som skrev meddelandet, föreslog att hon och jag träffas på fredag istället och lagar mat tillsammans.
Jag skrev bara "Äsch vad synd att ni inte vill komma på lördag. Fredag passar tyvärr inte, så vi får ta det nångång i framtiden."
En bra stund senare skriver hon "Vi kan komma på lördag, det var bara det att det hade passat bättre på fredag. Så om erbjudandet kvarstår så kommer vi båda på lördag som planerat, sedan kan jag inte "garantera i vilket skick"..."
Jag svarade bara "Ok. Välkomna!" Tänkte att jag skulle vara okänslig och rakryggad ...men känner nu NÄ - jag vill inte att de kommer om de inte vill komma. Jag vill bjuda hem folk som gärna kommer och som inte känner sig tvingade, eller kommer "långa tänder". Jag hade sett fram emot att fixa och bjuda, men nu känns det inte roligt.
Hur tänker ni? Hur skulle ni göra? Strunta i trasslet eller ställa in?
Jag skrev bara "Äsch vad synd att ni inte vill komma på lördag. Fredag passar tyvärr inte, så vi får ta det nångång i framtiden."
En bra stund senare skriver hon "Vi kan komma på lördag, det var bara det att det hade passat bättre på fredag. Så om erbjudandet kvarstår så kommer vi båda på lördag som planerat, sedan kan jag inte "garantera i vilket skick"..."
Jag svarade bara "Ok. Välkomna!" Tänkte att jag skulle vara okänslig och rakryggad ...men känner nu NÄ - jag vill inte att de kommer om de inte vill komma. Jag vill bjuda hem folk som gärna kommer och som inte känner sig tvingade, eller kommer "långa tänder". Jag hade sett fram emot att fixa och bjuda, men nu känns det inte roligt.
Hur tänker ni? Hur skulle ni göra? Strunta i trasslet eller ställa in?