Middag i farten

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag jobbar ofta till fem- sex och efter detta så åker jag ofta på träning/ kurs på vardagskvällar och kommer inte hem förrän tiotiden. Jag äter ofta lunch halv tolv på jobbet och blir alltså hungrig vid typ sex på kvällen. Jag skulle vilja ha tips på bra middag att äta i farten dvs middag man inte behöver värma i mikro. Jag är trött på att göra sallader eller mackor. Jag kan inte heller äta pasta, bröd för ofta då jag får ont i magen av detta ( har Ibs) Mejeriprodukter äter kag helst laktosfria. Tips?
 
Senast ändrad:
Sv: Middag i farten

Soppa i termos
Egna energibars
Matigare wraps som ett alternativ till mackor (beroende på vad du gör för mackor)
Keso med frukt och nötter
 
Sv: Middag i farten

Jag brukar köra keso med hackat ägg, lite kaviar o svartpeppar, sen antingen äta det som det är eller på knäckebröd, eller så kan man smula knäckebrödet i burken. Snabbt, smidigt o mättar bra. Jag tycker dessutom att keso är äckligt, så att jag äter detta med hyfsad aptit är ett ganska bra betyg.
 
Sv: Middag i farten

Du har inte möjlighet att äta på jobbet innan du går därifrån? Då är det ju bara att göra en extra matlåda att ta med :)
 
Sv: Middag i farten

bra middag att äta i farten dvs middag man inte behöver värma i mikro.

Jag löser mitt problem genom att ha en färdig soppa att värma och dricka innan jag åker från jobbet. Ofta med några riskakor till. Det är gott, värmer, mättar bra och tar bara några minuter.

Om du absolut inte kan ta din matpaus innan du åker från jobbet föreslår jag att du i alla fall tar dig tiden att fylla en termos med hett vatten innan du åker därifrån så d kan göra en pulversoppa. Och gärna äta den med keso och/eller riven ost så mättar det lite bättre.
 
Sv: Middag i farten

Någon keso-variant kanske kan funka.. Bra idé!

En standardlunch för mig på jobbet är keso, grönsaker (oftast någon god tomatsort, gurka och paprika, ibland avokado) och strimlad, färdigtillagad tacokyckling. Kycklingen går ju att värma om man vill, men funkar lika bra kall tycker jag. Går supersnabbt att fixa i ordning!
 
Sv: Middag i farten

Jag har ett liknande "mat-liv", keso och kvarg är min räddning tillsammans med shakes och energibars. En Nutrilettshake gör att du klarar dig tills du kommer hem.
Alt. en youghurt i kylskåpet på jobbet.
 
Sv: Middag i farten

Gör en omgång piroger med valfri fyllning och frys in. Ta med lagom antal och förvara i kyl. Går utmärkt att äta kalla :)
 
Sv: Middag i farten

När jag senast jobbade var jag alltid schweinhungrig när jag kom hem. Upptäckte att det är väldigt praktiskt att koka ett gäng kycklingfiléer och ha i kylen och äta med keso eller uppkryddad yoghurt Gärna en näve färdig salladsmix till. Kryddar man upp kokspadet ordentligt blir det jättegott och mört, går bra att koka direkt från frysen. 45 minuter eller så. Jag trodde att kokt kyckling skulle smaka typ som hönsfrikassén i bamba, men det gör det inte alls :)

Sedan tycker jag att många konservvarianter kan vara utmärkta, tonfisk och makrill i tomatsås t.ex är jättegott med keso och lite grönsaker till.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 958
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 791
Senast: Freyja_bus
·
  • Låst
Övr. Barn Min snart 10-åriga bonusdotter har tydligen alltid varit väldigt liten i maten och det har inte direkt blivit bättre på senare tid. Hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp