Microchip.

Rea

Trådstartare
Är det vanligt att hundens microchip förflyttar sig?
Kände precis att hundens chip flyttat sig från platsen mellan skuldrorna där det sattes, till sidan på "bogen":confused: .
Brukar dom förflytta sig så pass?

/kristel, som undrar om det kommer att hamna i en trampdyna till sist;)
 
Sv: Microchip.

Lite då och då så flyttar dom sig, det är därför vet alltid söker igenom hela hunden med läsaren och inte enbart nacken. Inte sådär superovanligt alltså, men för det mesta så sitter dom på sin riktiga plats.

Har hört talas om några som inte lyckats hitta chippen alls till slut, och då har dom bara satt in ett nytt.
 
Sv: Microchip.

Min hund har också sitt chip på bogen, vi hade ett hel*ete att hitta det när vi skulle MH-testa. Nej, nästa gång hon sövs blir det tatuering.

//E
 
Sv: Microchip.

Min ena tik blev av med sitt chip...jag misstänker att det följde med ut när en varböld sprack...de påstod att det är omöjligt...men det var exakt där de satte chippet och när det var borta såg hålet(såret) ut så här + som ett plustecken.De letade igenom hela hunden från topp till tå i 2 omgångar men fick till slut ge sej och chippa om.

En annan som jag vet om blev av med chippet på sin pudel-även där spårlöst borta.
 
Sv: Microchip.

Min hunds chip har åkt ner till bogen, men den har suttit där på plats ett bra tag nu så nu hoppas jag att den stannar dära!
Jag hittar den lätt.
 
Sv: Microchip.

lady_vip skrev:
Min hund har också sitt chip på bogen, vi hade ett hel*ete att hitta det när vi skulle MH-testa. Nej, nästa gång hon sövs blir det tatuering.

//E
Jag valde att chippa fast min hund är tatuerad eftersom tatueringarna blir svårare och svårare att läsa tycker jag, allt eftersom tiden går. Sen gillar jag inte att det finns fler hundar med samma tatueringsnummer, vill ha ett helt unikt nummer för just min hund. Med tanke på min hundras stora öron (bayrare) så är det inte helt omöjligt att han i sin iver under eftersök hakar fast i snår och trasar sönder ett öra, vill det sig riktigt illa så förstörs tatueringen.

/kristel, som kommer ha stenkoll på chippets placering för att slippa leta:crazy:
 
Sv: Microchip.

Min hunds chip har också flyttat sig lite. Det sitter på sidan av halsen nu och har suttit där några år nu. Tycker det är väldigt smidigt med chip motför tatuering även om chippet kan flytta på sig lite(smällar man får ta;) ).
Sedan så tycker jag inte att det är nå snyggt med tatuering i örat, lite fåfäng måste man få vara :angel:
 
Sv: Microchip.

KL; Chippen flyttar sig nästan alltid lite granna, men någonstans runt halsen brukar vi finna dem. Tycker att chipmärkningen är helt suverän! Tatueringarna har ju en tendens att bli otydliga efter några år. Och på draghundstävlingar är det numera enbart chip som gäller. Enkelt och snabbt för tävlingsvetrinärerna att hitta, istället för att försöka tyda en massa suddiga tatueringar. Numera går vetkollen hur snabbt som helst!
 
Sv: Microchip.

Normalt flyttar de sig inte så långt, och man har inte kunnat visa fall där ett rättplacerat chip vandrat runt i hela kroppen. Däremot kan de sluta fungera eller komma ut genom huden (tex innan det är helt läkt eller om man får en böld eller skada just där)

Enligt min vet har det hänt mer än en gång att chippet trillat ut innan det är läkt, så det kan vara vettigt att kolla så att det verkligen sitter där och funkar.
 
Sv: Microchip.

Var det till mig eller knapplån???
Jag har heller aldrig hört talas om att chip skulle vandra långt i kroppen, därav skrev jag " flyttar sig lite grann", otydlig förklaring kanske.... De placeras ju i nacken så att de hamnar på någon sida av halsen eller tom på sidan av bogen är inte ovanligt.
 
Sv: Microchip.

Det skulle vara ett *kl*, jag vänjer mig aldrig vid att "svara"-knappen går till senaste inlägg och inte till TS som det brukar vara :angel:
 
Sv: Microchip.

*KL* :D

Vet en vars hund har sitt chip i ena armbågen :crazy:

Mina hundar är alla tatuerade och framtida hundar kommer också att tatueras...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 807
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 334
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp