Micra mjölkersättning?

Cilla

Trådstartare
kan man det?

alltså blanda pulver och vatten och SEN värma?
eller måste man värma vatten först och sen blanda?

och hur länge innan måltid är OK att blanda till det?
blir lixom lika bökit å dra med både vatten och pulver blanda till om man ska nånstans.

Sv: Micra mjölkersättning?

Eftersom E alltid ätit rumstemperad mat så fyllde jag bara en flaska med vatten i lagom mängd och så har vi använt pulverdoserare :)

Alt att vi hade med oss ersättning i tetraförpackning.

du kan micra den färdigblandade ersättnngen :)

men kom ihåg att inte göra det varje gång, för mikrovågorna har en förmåg att förstöra b-vitaminer

har du sett de färdigblandade ersättningstetrorna? de är toppen att ha med sig och kan i nödfall ges kalla-rumstemprerade också! :)

Nej absolut inte!:eek:

Ta reda på vad somhänder med mat som du micrar, det är ingen trevlig läsning direkt och du kommer att förstå varför man absolut inte micrar ersättning eller välling.

Att man inte micrar välling är jag säker på att dom tom säger på bvc!

Nej absolut inte!:eek:

Ta reda på vad somhänder med mat som du micrar, det är ingen trevlig läsning direkt och du kommer att förstå varför man absolut inte micrar ersättning eller välling.

Att man inte micrar välling är jag säker på att dom tom säger på bvc!
jag föreslår att du berättar varför det är så oerhört otrevligt med mikrovågor i stället för att bara komma med skrämselskott.
och nej, jag har aldrig hört från bvc att man ska låta bli det.

däremot mikrar jag minimalt ändå, men det är av andra orsaker.

Det senaste är väl att alla flaskor inte tål micring, en del släpper ifrån sig kemikalier då. Var lite skriverier om det i höstas, minns tyvärr inte just nu vilken kemikalie det rörde sig om, kan ha varit någon paraben, men jag är osäker.

Det är i alla fall en anledning till att man helst ska köpa nya nappflaskor och inte återanvända samma flaskor till alla barn och barnbarn.

Jag häller upp vattnet i flaskan och värmer det i mircon i ca 20-30sek sen efter det blandar jag i ersättningen.

så gör ja med....

jag har Dr.Browns, vet inte m de är giftfria!!! får väl hoppas det iallafll...

jag föreslår att du berättar varför det är så oerhört otrevligt med mikrovågor i stället för att bara komma med skrämselskott.
och nej, jag har aldrig hört från bvc att man ska låta bli det.

däremot mikrar jag minimalt ändå, men det är av andra orsaker.

Jag trodde det tillhörde allmänbildningen att veta hur mat påverkas av microvågsugn, eller iallafall veta att det inte är nyttigt! Varför ska jag redogöra här varför det är galet?

Läs själva på nätet! Det påverkar både människans celluppbyggnad samt frigör gifter ur det matrial som omger det man micrar! Det finns inte ett plastmatrial som är giftfritt!

Men du nu har jag sökt och sökt, men inte funnit en enda källa som kan backa upp det du skriver här.

Till och med livsmedelsverket går emot det du påstår nu så det kanske vore på sin plats att iaf lägga ut några källor så vi kan ta del av och läsa själva så slipper du redogöra för oss!

Det enda som man varnar för är just det som tagits upp i tråden redan, polykarbonat som är en hårdgörare i plasten och det ämnet kan migrerar från själva plasten och in ex mat man värmer ( gäller även ugn )

Senast ändrad:

Jag har ett vagt minne av att vi hade färdigblandad ersättning i kylskåp max 6 timmar till dottern.
Max 30 minuter i rumstemperatur och max 5-10 minuter om bebis har ätit av ersättningen. Om man behöver byta bajsblöja t ex.

Vi har ingen micro nu med sonen, så vi blandar kokt vatten och kallvatten till lagom temperatur.

Sen har vi med lagom tempererat vatten i termos när vi är ute och pulver i pulverdoserare. Är inte så bökigt att ha i korgen under vagnen.
Har även så på natten, ställt jämte sängen, så slipper man gå upp och ut i köket och värma. :)

kl
Sempers välling ska blandas innan man värmer den i micron, det går ju bra att värma vattnet först och sen blanda men på förpackningen står det blanda, micra..
Ang ersättning, ta med färdig tetra (går att värma i micron), eller häll upp rätt mängd vatten i flaskan och rätt mängd pulver i en vällingdoserare, värm vattnet blanda sen. Har aldrig blivit nekad att värma en flaska eller barnmat någonstans. Även på tysklands båtarna värmde kockarna i köket flaskorna fast vi senare hittade micro i cafeét.

När vi varit ute i skogen eller liknande har vi haft med en lite termos med hett vatten och en flaska kallt blandat till rätt temp och sen haft i pulvret. Har aldig sett det som ett problem fast alla försökte "skrämma" oss innan hur jobbigt det var med flaskmatning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
4 922
Senast: doppler
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10