MH High Rider

irma

Trådstartare
Nån som har erfarenhet av MH High Rider? Funderar på att köpa ett par, för dom är ju inte så dyra. Finns det nån som har tips annars på stövlar som passar till en med tjocka vader?

Irma

jag har sådana och de är jättebra! läderstövlar till ett bra pris tycker jag, och de är ändå ganska grova, man kan använda de året runt!
Rekommenderas verkligen! :banana:

Jag är jätteglad i mina!! Har haft dem nästan varje dag sedan i december (förutom när jag använde vinterridstövlar) och de är hela och fina fortfarande.

jag tycker att dom e dösköna å gå med men inte så värst bra å rida i...de är så sladdriga i skaften å så himla mkt sula...men dom e helt klart värda priset! :)

Jag är jättenöjd med mina :)

Nackdelar har varit att de är extremt svåra att få på sig de första veckorna. Men när man väl tryckt i hälen sitter de urskönt :)
Och dragkedjan är inte särskilt hållbar, min var trasig efter ½ års normal användning.
Men det är ju bara att lämna in och laga, inte speciellt dyrt.

Dom är sååå härliga när dom är "inridna" :love:
kanske inte en stövel jag skulle ha valt om jag sysslade med tävlingar osv.. den är ju som lite "kraftigare" :)
den känns rejäl

:love: :bow:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka