Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittade en lista, vet inte hur komplett den är:Vet ni om det görs något #metoo-upprop inom hästbraschen?
OM det är någon som jobbar med ett sådant har jag både personer som kan komma med juridisk hjälp och personer som har historier att berätta.Hittade en lista, vet inte hur komplett den är:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/metoo-samlar-snart-alla-branscher-i-sverige-har-ar-listan
Ida Östensson (fatta, make equal) har samlat kontaktuppgifter på sin (öppna) Facebooksida. Om det inte finns med där kan du säkert kontakta henne direkt för mer information.OM det är någon som jobbar med ett sådant har jag både personer som kan komma med juridisk hjälp och personer som har historier att berätta.
9000 nu som joinat!
Ja verkligen!Fantastiskt med så bra uppslutning men tragiskt att så många, och så unga, tjejer har varit utsatta
Jag minns när jag var 16 och hade häst i ett stall där vi alla var i den åldern och många tävlade. Det var 2 tjejer som var bättre än alla oss andra och tävlade på högre nivå och åkte på meetings osv...
Dom kom alltid hem med "roliga historier" (tyckte vi alla då ) om vilka som haft sex med vilka på meetingfesterna.
Det var mycket (alltid?) mellan tränare och elever och typ "den här gången var det hennes tur, två tävlingar sen var det jag och han hahaha i hästtransporten hahaha osv..."
Helt sjukt egentligen nu när jag tänker på det..