• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Loviza
  • Startdatum Startdatum
L

Loviza

Vad har han lämnat? Hur ser ni dressyravelskunniga på hans stam? Jag menar med Ramiro bakom...Vore kul att höra lite synpunkter. :)

Sv: Metall?

sök på Metall på det här forumet. Det finns mycket om honom.
Såg senast igår ett kalasföl e. honom.
Klasshäst e Ferro som dog i våras. Skulle inte bli förvånad om han går tillbaka till Holland snart....
mvh

De avkommor jag sett efter honom(04+05.or) är alla högresta, r4ejäla med luftiga, flotta rörelser. Riktiga "godbitar"... :)

Har hört från "säkert" håll att han bara står i sverige i år också.... :mad:

Aj då, pållan som redan fått en flott avkomma efter honom i Holland. Vi har inte tänkt betäcka alls i år.

hoppsann skrev:
sök på Metall på det här forumet. Det finns mycket om honom.
mvh

har gjort det men kan inte påstå att jag hittat något...
Ni som vet lite, skriv!

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=493636&highlight=metall+ferro

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=488824&highlight=metall+ferro

Han är läcker!
Har sett mycket trevliga avkommor, och han är ett spännande alternativ, som jag inte tror kommer finnas kvar så länge...
Sedan kommer han säkert kosta 16' + frakt igen.....

Från Ferros sida
Metall, is an extremely well shaped stallion, with his stunning conformation he belongs at the top in the Netherlands, which he passes on to his foals. Metall is a marvellous long necked stallion with a very beautiful head and very balanced movements. Metall is a stallion with a super character. The long lined foals of Metall show a lot of quality and refinement. They are built very uphill and have beautiful heads. Their movements are tactful and with much power in the hind legs. The front leg is very elevated and gracious. They have very supple backs. Metall has participated with a lot of success in the following stallion competitions:
first place at Groesbeek
second place at Hengelo
first place at Weert
reseve champion at the Finals in Den Bosch
At the Indoor Brabant Stallion with offspring examination Metall became champion. Metall is very interesting for breeders of both dressage and jumping horses because of his type, movements and his total breeding qualities.

At the stallion examination in Ermelo 4 sons of Metall were appointed for the second inspection in 's-Hertogenbosch 2002! Metall had the highest marks in the M-year!!

p_metall.jpg

metalc.jpg

mvh

Vi har två stoföl e.Métall i år. Bägge är fina, men den u.Jarrah e.Martini är outstanding. Hon är stor, flott och rör sig luftigt och taktmässigt samt blir nästan svart. Jag sprang lite med dem ikväll och wow!
Vi ska behålla henne tillsvidare eftersom Jarrah inte kommer att få något föl nästa år.
Jag har tyvärr inga nytagna kort, måste ta några.

Vi har ett jättefint hingstföl e Metall - Weltmeyer. Han är stor o högrest o rör sig mycket bra. Först tyckte vi att det var mest knän i hans rörelser o att han inte kom nånstans men han har en växel till! Det som är mest imponerande är hans temperament. Lite försiktig men väldigt cool o lätthanterlig, tar allt med ro o accepterar det fullt! Har inget nytaget kort utan bara från när han var nyfödd så jag måste också ut o plåta lite!

Mvh, Ann

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Piaff
·
Relationer Efter att jag gifte mig har folk grattat och kommit med några relationsråd, har varit kul att höra från dem som varit gifta länge tycker...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 625
Senast: Sel
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 489
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka