Hur har det gått @glömtmittkontonamn ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då skulle jag ha struntat i alla som avrådde också? Bra, där är vi överens.
Men allvarligt talat, sökte på meloxikam när jag fick svaret ang. mänsklig användning under annat namn och såg då att det visst stämde att meloxikam användes till människa och smådjur också. Var lätt att ta fram lämplig dosering tack vare det.
Hoppsan, finns det medicin mot artros? Är den mot smärtan? Jag har ONT.Ja, meloxicam är godkänt till människa. Och används mot artros och Bechterews sjukdom.
Inte mot besvär i munnen pga tandinflammation/infektion.
Receptbelagt dessutom.
Visserligen är det ju generellt sett bra att människor ägnar sig åt egenvård, men att börja äta hästmedicin utan att veta om bindeämnena för att få det till oral pasta (för jag gissar att det var den formen hästmedicinen hade?) är något som människor tolererar, verkar ju sådär. Framför allt när det finns gott om receptfria alternativ till människa - och då menar jag inte Alvedon, som ju inte är ett NSAID.
Haft samma som du med mina visdomständer, inte kul!!! :O Det enda som hjälper är att borsta så att det hålls rent och använda hexident o rengöra med. Funkar skitbra!!!
https://www.apotea.se/hexident-1-mg...paHx16cZCZ_qFvqd3XmEk8kasyR-EcBcaAlKCEALw_wcB
Ja, meloxicam är godkänt till människa. Och används mot artros och Bechterews sjukdom.
Inte mot besvär i munnen pga tandinflammation/infektion.
Receptbelagt dessutom.
Visserligen är det ju generellt sett bra att människor ägnar sig åt egenvård, men att börja äta hästmedicin utan att veta om bindeämnena för att få det till oral pasta (för jag gissar att det var den formen hästmedicinen hade?) är något som människor tolererar, verkar ju sådär. Framför allt när det finns gott om receptfria alternativ till människa - och då menar jag inte Alvedon, som ju inte är ett NSAID.
Den är mot smärtan; påverkar inte prognosen och ska endast användas kortvarigt vid försämringsperioder - som vilket NSAID som helst.Hoppsan, finns det medicin mot artros? Är den mot smärtan? Jag har ONT.
Visst är de riktigt jobbiga? :S Förstår dig! Önskar jag vågade, är så sjukt tandläkarrädd så jag försöker hålla kvar mina in i det sista. Varför har vi dom ens? Så dumma!Visdomständer är ett jävla skit. Det enda som är hållbart i längden är att dra ut möget. Har haft 4 visdomständer, en är kvar och ska dras ut om ett par veckor. Så himla skönt att slippa alla problem, de tillför inget gott öht.
Tack, bra att veta! Är det alltså inte starkare än vanliga NSAID heller?Den är mot smärtan; påverkar inte prognosen och ska endast användas kortvarigt vid försämringsperioder - som vilket NSAID som helst.