Norrlänning
Trådstartare
Sv: Mesig hund!?
Jag kan inte lyfta upp honom till sittande då han gör fel (ligger i stället för sitter), då blir han denna degklump!
Han sitter då bara tills jag släpper, det är alltså JAG som håller upp honom!
På röstläget är det ingen speciell skillnad tycker jag. Vissa gånger funkar "elak" röst, andra gånger den viskande...
Han är inte en rädd hund till vardags. Som vid skrammel vid disken,att man tappar nåt bredvid honom,om man av misstag "sparkar" till honom ( typ om han ligger under bordet) mm.
Det är just vid träning eller när han gör sånt han inte får som han blir denna mes.
Tex, han har blivit tillsagd att lämna köket då vi ska äta.
Han går ut i hallen för att sen vända och komma in igen!
Då behöver man bara titta på honom och skaka på huvudet så går han ut igen. 5 sekunder och han kommer igen!!!
Då kommer han smygande på tå nästan kryper i slow motion...
Varför kommer han in igen Fast han vet att han inte får?
Han ser ju rädd ut när han kommer insmygande.
Samma sak om man säger att han ska stanna i korgen när man lämnar rummet.
Jag hinner vända mej om för att gå då jag HÖR att han kliver upp och tänker komma.
Vänder mej mot honom och innan min blick hunnit komma till han så har han lagt sej igen...
Är det så att han kanske bara lurar mej...
Låtsas vara denna mes så att han ska få komma undan med mer.
Kan en hund "låtsas" så bra?
Ikväll när jag rastade hundarna för kvällen (busade lösa på gården)
så tränade jag sitt och ligg lite halvhjärtat (inga stora krav)
med honom och det gick bra!?
Verkade som att leken inblandat med träningen på detta vis gjorde honom mer avslappnad, han kände kanske inte nå krav på sej eller att det inte va på "allvar"... vet inte...
Men, när jag tränar LIGG, ska jag berömma honom då han lägger sej på rygg i stället för på mage?
Jag vill ju att han ska lägga sej på mage...
Jag kan inte lyfta upp honom till sittande då han gör fel (ligger i stället för sitter), då blir han denna degklump!
Han sitter då bara tills jag släpper, det är alltså JAG som håller upp honom!
På röstläget är det ingen speciell skillnad tycker jag. Vissa gånger funkar "elak" röst, andra gånger den viskande...
Han är inte en rädd hund till vardags. Som vid skrammel vid disken,att man tappar nåt bredvid honom,om man av misstag "sparkar" till honom ( typ om han ligger under bordet) mm.
Det är just vid träning eller när han gör sånt han inte får som han blir denna mes.
Tex, han har blivit tillsagd att lämna köket då vi ska äta.
Han går ut i hallen för att sen vända och komma in igen!
Då behöver man bara titta på honom och skaka på huvudet så går han ut igen. 5 sekunder och han kommer igen!!!
Då kommer han smygande på tå nästan kryper i slow motion...
Varför kommer han in igen Fast han vet att han inte får?
Han ser ju rädd ut när han kommer insmygande.
Samma sak om man säger att han ska stanna i korgen när man lämnar rummet.
Jag hinner vända mej om för att gå då jag HÖR att han kliver upp och tänker komma.
Vänder mej mot honom och innan min blick hunnit komma till han så har han lagt sej igen...
Är det så att han kanske bara lurar mej...
Låtsas vara denna mes så att han ska få komma undan med mer.
Kan en hund "låtsas" så bra?
Ikväll när jag rastade hundarna för kvällen (busade lösa på gården)
så tränade jag sitt och ligg lite halvhjärtat (inga stora krav)
med honom och det gick bra!?
Verkade som att leken inblandat med träningen på detta vis gjorde honom mer avslappnad, han kände kanske inte nå krav på sej eller att det inte va på "allvar"... vet inte...
Men, när jag tränar LIGG, ska jag berömma honom då han lägger sej på rygg i stället för på mage?
Jag vill ju att han ska lägga sej på mage...