Mera hunddagis

Länken funkar inte!
Men hur bra hemsidan än ser ut - åk dit och titta minst en gång!!!
När jag letade dagis åt Ester åkte jag runt. Bl.a. fanns ett dagis där vi kunde få plats omgående och det lät perfekt. Ganska nära hem, precis vid en park, liten hundflock i hemmiljö. Huset låg jättefint och trädgården var stor och väl inhägnad. Men vilka människor!!! :eek: De hade bara en dagishund där när vi kom och den kröp så rädd var den för tanten. Gubben slog de egna hundarna med ett läderkoppel för att få dem att hålla tyst. Dessutom pratade tanten om att det fanns risk för bitskador på min lilla valp i början eftersom hennes hundar var hårda mot nykomlingar. Hon tittade inte ens på Ester, det var en pryl och inte en söt 6-månaders valp.
Jag vände och åkte hem och grinade. Hellre hade jag sagt upp mig från jobbet än att lämna Ester där. Men visst lät det perfekt till en början.

Dagiset vi valde lät lite sådär till en början och vi skulle dit på "visning" eftersom de valde vilka hundar de ville ta emot. Och inskolningen var lång och vi fick följa deras regler och inte tvärt om. Men det var ett jättebra dagis där Ester stormtrivdes och där det aldrig var något bråk hundarna emellan. En liten och stabil flock med tikar.

Ring runt till de dagis som finns och be om att få komma på besök. Även om de har kö. Du måste ju veta vilket dagis du ska köa till. De flesta dagis låter jättebra, men för oss fanns bara ett av de jag tittade på som passade Ester och där jag kunde känna mig helt lugn med att lämna henne.

nu funkar den! omdömmen önskas. skall ringa nästa v och be och få komma å kolla men hade varit kul att höra vad ni tror så kan jag ju berätta sedan!

Verkar jätte mysigt!
Åk och kolla!
Många gånger.
Ta referenser kanske? Finns det någon som inte är nöjd och varför?

Christin

Har nu varit och kollat detta dagis 2g. verkar jättebra!Mycket trevlig och kompetent ägarinna.Vi pratade och pratde och pratade.Vettiga åsikter och mysigt. skall lämna hunden på prov i en månad.så om ni bor i närheten av landvetter och letar dagis tycker jag att ni skall provad så kan vi ha våra hundr ihop :)

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 095
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
552
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 002
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar