Mer kvalitets...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lina4ever
  • Startdatum Startdatum
L

Lina4ever

Jag ska starta mitt sto nu i början av September. Hon är anmäld till löshopp, trots att hon hoppar fint uppsuttet & gick 90 med ett nedslag i helgen.
Hon är dräktig i 4:e månaden när det är dags och kan ju därför inte kvala till championatet ändå.
Finns det någon annan anledning att hoppa henne uppsuttet än att hon kan kvala till finalen?

Hälsningar Lina

jag tror att det är så att hon kan inte få hoppdiplom om hon inte visas i uppsutten hoppning, och det kanske är trist om hon skulle fått det annars, så av den anledningen är det nog bäst att hoppa uppsuttit, det är inte så höga hinder och ingen invecklad bana. Lycka till! :)

För att få bra betyg ligger två hinder på 1.10 i uppsutten hoppning, banan är "försvårad" i år från förra året.

Det står inget om att hästen inte kan få diplom om hästen löshoppas endast att det inte gäller för riksfinal.

jasså, oj, då har det ändrats, för så var det när jag visade på kvalitet sist, visserligen 4a år sedan. Tack för rätt info! :)

Det bästa sättet att veta säkert är att koll aråd och anvisningar som man brukar få med. Där borde det stå om man måste hoppa uppsuttet för att få diplom. Var med en valack för 3 år sedan på kvaliten i Strömsholm som fick hoppdiplom på löshoppning. Det kan ha ändrats sedan dess. Han fick 9-9.
Tur man har ponny. Där är det bara löshoppning för 4 åringar som gäller :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 345
Senast: QueenLilith
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka