Mentalt trött

M

_Mimmii_

behöver hjälp med övningar som gör min häst mentalt trött... gärna bomövningar m.m, allt som ni kan komma på! han är en häst som man inte kan rida som vanligt, utan han måste ha något att tänka på hela tiden annars blir han totalt stissig.

tack på förhand! :):)

Sv: Mentalt trött

Lägg ut tre bommar som ett Y på banan och rid i cirklar över dem. Man kan svänga hur man vill.

Sedan är kan man lägga ut bommar på en linje, några som cavaletti och sedan några meters mellanrum där man kan göra halt innan nästa cavalettiserie. Jag har en sådan häst som måste underhållas hela tiden. Det gäller att man inte harvar runt utan byter vägar, gör halvhalter, övergångar och lite bommar här och var.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Marvin
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar