Mens fast med barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ireland

Trådstartare
Någon här som haft mens fast att ni varit gravida? Hela graviditeten? Mycket eller mindre mens? Mensvärkar?
Hade knappt nån mens denna månad. Endast 1,5 dag och knappt nåt då. Vet med mig att jag missat 2 p-piller i början av cykeln. Har dessutom bytt p-piller så det kan ju bero på det med.
Någon som varit med om det?
 
Sv: Mens fast med barn?

Jag känner två som varit gravida utan att veta om det, båda hade små blödningar, som mini-mens.

Men ett grav-test kostar inte mycket! Köp och kolla så behöver du inte oroa dig sen.
 
Sv: Mens fast med barn?

Jag ska in till akuten i veckan, pga min tå som jag opererade för nageltrång för 1 månad sen som jag har jätteont i, och sen min urinväsinfektion som inte vill ge med sig, så jag tänkte att de kanske kunde göra ett test där...
 
Sv: Mens fast med barn?

Jag var i denna situationen förra året. Upptäckte min graviditet först i 4e månaden. Hade mens ungefär som vanligt. Har dessutom lite oregelbundet så jag hade ingen aning. ;) Tja hade jag bara varit observant så nog tusan hade jag märkt det iallafall. Men jag hade ganska nyligen fått barn, ganska omgående börjat jobba två dagar i veckan. Hade fem fölvakningar samt även ett förträffligt erbjudande från konkurrenter till min arbetsgivare som ville köpa över mig. (vilket även skedde).
Det enda jag märkte av var att jag var otroligt trött, men trodde ju det berodde på ovan nämnda. Men tji fick jag.
Har nu 4 underbara ungar :love: ....
 
Sv: Mens fast med barn?

*KL*
Har också funderat över det här...flera gånger! jag vet inte hur många gånger jag fått för mig att jag är gravid, men aldrig varit det. Det kanske är för att jag längtar såååå efter det, men mitt sunda förnuft säger till mig att jag bör vänta!

Nu har jag haft skitont i brösten (bröstvårtorna framförallt), så ont att jag inte ens kunde ligga på mage eller kramas! Det har gått över nu, men nu springer jag istället på toa på nätterna som jag aldrig tidigare gjort! och dessutom är jag hungrig jämt och känner mig lika trött hur länge jag än sovit... kan man vara skengravid?

//Julia
 
Sv: Mens fast med barn?

Jag tror att jag blir skengravid ibland.. Får med för mig att jag är gravid (pojkvännen är inte mycket bättre, han stirrar på min mage hela dagarna och utbrister ca 10 ggr om dagen "Nu har den växt!!!" :D )

Ont i brösten har jag nästan alltid ca 2 veckor innan mensen, och nu har jag urinvägsinflammation och är kissig hela tiden.. Så då är det lätt att komma på andra ursäkter med att man är med barn, man verkligen letar tecken. ;)
 
Sv: Mens fast med barn?

Min faster hade regelbunden mens under hela sin graviditet.
Har en kompis som hade mens till 7:e månaden. Så nog kan man vara gravid och ha mens.

Jag hade mens medans jag var gravid. Men så resulterade det i ett missfall, så allting stod nog inte rätt till från början.
 
Sv: Mens fast med barn?

Ojdå nu börjar man ju bli lite orolig.. Har en stor fest inplanerad på lördag. Kanske ska kolla så det inte är något nu när man tänkt dricka..
Inte för att jag tror att det är nåt, men man vill ju stilla sitt samvete.
 
Sv: Mens fast med barn?

Ja, lika bra att kolla. Och så glömmer du inte att updatera oss på nyheten heller.
 
Sv: Mens fast med barn?

Sambon sa att han skulle betala det också :bow:
Usch vad nervöst!
Har gjort det 2 ggr tidigare när jag varit "skengravid" :rofl:
Blir nästan alltid besviken när det inte är något. Fast att det inte är riktigt rätt tid nu.. Men skulle det vara nåt skulle båda jag o sambon bli glada.
 
Sv: Mens fast med barn?

Vill bara tillägga att jag i ca 1,5 vecka nu har haft en mensliknande känsla nästan hela tiden. Inte så att det gör ont, men det känns lite. Tänkte at det kunde vara ägglossningen, men den har man ju inte varje dag i 1,5 vecka.. Detta kan ju också vara mina nya p-piller. Ont i brösten har jag med, kan knappt krama sambon eller gå i trappor :p
Men det brukar jag ju få.
Jaja, vi får se hur det visar sig :D
 
Sv: Mens fast med barn?

Detta börjar ju blir lite spännande. Men jag förstår inte varför du drar ut på tiden så mycket. Kom igen nu, gör testet!!
 
Sv: Mens fast med barn?

haha! Jag kan tyvärr inte gå till apoteket förrän på fredag pga mina arbetstider. Och sambon ska ju betala och han kommer heller inte hem förrän på fredag. Han vill ju vara med.

Usch ja spännande :crazy: ;)
 
Sv: Mens fast med barn?

jag skulle lika gärna kunnat skriva det själv :)
har varit misstänksam flera gånger, verkligen velat vara gravid.. men icke :p
 
Sv: Mens fast med barn?

hur har det gått? Gjorde själv det idag. Negativt. Puuuh... *lättnad*
 
Sv: Mens fast med barn?

oooh. Spännande... Tala om sen hur det gick!
 
Sv: Mens fast med barn?

Hallååå, var är du????
**************

Kan passa på att även skriva att de som har graviditetskänningar och har mens eller får mens fast senare, visst kan varit gravida för det är vanligare än man kan tro med tidiga missfall.
 
Sv: Mens fast med barn?

Det visade negativt.
Men man kan ju inte vara helt säker ändå. Man ska ju testa den dagen man beräknar sin mens, och det är om 2 veckor... Men det stillade mitt samvete i alla fall. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
995
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Modest
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 486
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp