Norrlänning
Trådstartare
Nu är jag förvirrad!
Vet inte om det är mens jag fått eller ett missfall!
Har ju en 9 mån gammal pojk
Har blivit sagd att mensen kan hålla sej borta så länge jag ammar mycket.
Den har oxå hållit sej borta, tills nu...! kanske....
Jag ammar då fortfarande ganska mycket trots hans gröt,välling och matportioner.
Anledningen till varför jag oroar mej för att det kan vara missfall är för att jag har känt mej så knepig på sistone.
Jag har gått ner 7-8 kilo utöver det jag gick upp pga grav. då jag enbart ammade tills han blev 6 mån.
Men har nu på sistone stannat och tom gått upp 1-2 kilo, kan äta som en häst men är hungrig efter en stund igen (mest kvällstid), har haft bubbel i magen utan att vara gasig och "släppt väder", har inte varit direkt kaffesugen som alltid annars, trög i magen, känt som lite mensvärk då och då. Tycker även magen har putat lite nertill...
Chansen att ha blivit gravid har väl varit ganska stor då vi inte skyddat oss nå speciellt :smirk: , därav oxå anledning till att jag misstänkt grav.
Har dock inte tordas testa mej då jag inte vet hur jag ska förhålla mej till ännu en bebis nu redan
Sambon har dock tagit allt med en "näve salt", tror att jag inbillar mej.
Har oxå varit på ett uselt humör sista veckan här, ingen aning om varför. Kunnat bitit huvudet av den som sagt nå galet!
Men så i lördags så satt jag på toa med lite mensvärkliknande magont... Då kommer mensen! Bara sådär!
En liiten lättnads suck kom och sen inge mer med det, trodde jag.
Innan jag fick pojken var min mens inte av den rikliga sorten, men NU... inte kul!
Det var då tanken på missfall kom!
Tänk om det är därför jag blöder mer än vanligt!
Tänk om jag varit gravid!
Tänk om jag tappat en liten underbar bebis!
Utan att att veta!
Sen satt jag här på buke och läste om andra missfall och såg att man kan blöda i några dar INNAN missfallet kommer!
Kan jag ha min bebis kvar!
Kommer den/det att ploppa ut i toan?
Jag vet inte hur gammal den ev skulle va...
Jag blir gråtfärdig bara jag sitter här och skriver....
Tankarna snurrar i huvudet... kanske jag ser saker som inte finns.
Jag kanske inte ens varit gravid igen... men tänk om...
vad gör jag, vad kan jag göra...
Inget?`
Nu blev allt bara knas...