Men väx väx väx då!

Lily_Sthlm

Trådstartare
Köpte för nån vecka sen lökar av Ranunkel och Anemon. Stod på påsarna att man kan förodla dem inomhus i 6-8 veckor så jag petade ner dem i jord enligt alla regler på påsen men de växer ju inte! :mad: De har det ju så ljust och trevligt på fönsterbrädet.

Vet nån hur lång tid det brukar ta innan de kommer upp? Tror det gått 12 dagar nu? :eek:
Jag har ju iofs noll tålamod :angel: men ska det ta såhär lång tid innan planterade lökar börjar gro?
Är ju van att så frön och då växer det ju med en väldig fart.

Hade tänkt ge bort dem i present om ca 5 veckor eftersom jag inte har någon trädgård men vore ju kul om de hunnit växa en liten bit då iaf..

Sv: Men väx väx väx då!

Ranunkel trivs i ca 15 grader så ställ den svalt och håll den fuktig!

Lycka till!

Sv: Men väx väx väx då!

Jag hade visst bara dåligt tålamod, imorse hade 3 anemoner letat sig upp till ytan :D

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 907
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar