Men vad göööör du? Del XXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade nästan precis lägga ett spontanbud på en lägga men behärkade mig...
Den är perfekt, ligger i kvarteret ovanför mig, har ungefär allt jag behöver. 4 m takhöjd, alla originaldetaljer, stuckaturer, kakelugn.. Är dock livrädd för att behöva ta lån så jag bangade ur. Blir nervös bara av ordet "lån".
Kommer förevigt vara dömt att leva i mitt sunkhål pga fattigdom. Ska köpa en trisslott imorgon :rofl:
Du är en dinosaurie.

Kvinnan som betalar allt med egna pengar. Du borde fan in på museum :rofl:

Hur många människor tror du det finns som inte har några lån? förutom pensionärer med gamla pengar och näringslivets toppar?

Köp läggan.
Puss.

Var försiktig så du inte sliter ut rygg och framför allt rumpan.
Jobbigt att inte ha kök.

Det ar jobbigt med traningsvark i rumpan.:cautious: Trots alla ar med hastar har jag aldrig lyckats med det tidigare ... jag ror mig med viss forsiktighet. :grin:

Det jobbigt att inte ha kok ... men det ar ganska skont ocksa. Det ar som att campa fast man ater ute eller koper hem skrapmat (jag blavagrar McDonalds eller liknande utan det ar bra skrapmat:d) och ater framfor TVn. Det ar faktiskt inte det samsta.:p

Nyvaken. Har nog inte sovit många minuter inatt men om 40 min ska jag sitta i bilen... Bara att gå upp... Som tur är så kan jag sova redan i eftermiddag om det behövs.

Jag lyckades vila ca 30 minuter och idag är det inte en chans att jag kan lägga mig om jag inte har turen att allt flyter perfekt men det kan jag inte tro riktigt tyvärr eftersom den förhatliga tvättstugan :yuck: är inbokad så kan det nog bara bli katastrof gissar jag på. och boka ny tid är som att hitta en nål i en stor höstack.
Känns som det kan vara trevligt med lite rena saker, börjar se botten i så väl lådor som hyllplanen i garderoben :banghead:

Är ekonomibyggnaderna listade i försäkringsbrevet? Jag gissar (OBS! gissar) att det är det det hänger på. Alla mina lador, inkl den lilla som är pappas gamla slakteri, är listade i min försäkring.
Ingen jävla aning.

Vet bara att den som kom hit och besiktade inför att de skulle försäkra knallade runt precis överallt.....

Måste gräva fram försäkringsbrev och kolla.
I avslaget till min skadeanmälan stod att jag måste ha allt bakom lås för att bli ersatt. alltså kan de ta all ved, gräsklipparen, möbler på altanen, etc etc. allt son inte är ordentligt inlåst (med godkända lås?). :banghead:

Ingen jävla aning.

Vet bara att den som kom hit och besiktade inför att de skulle försäkra knallade runt precis överallt.....

Måste gräva fram försäkringsbrev och kolla.
I avslaget till min skadeanmälan stod att jag måste ha allt bakom lås för att bli ersatt. alltså kan de ta all ved, gräsklipparen, möbler på altanen, etc etc. allt son inte är ordentligt inlåst (med godkända lås?). :banghead:

Jag gissar på det, för att försäkringar ska träda in måste ju det stöldbegärliga vara låst på något sätt.

Pojkvännen har bestämt sig för att gå ner i vikt och har börjat räkna kalorier. Han är helt galen! Väger precis allt och räknar på grammet. Får väl hoppas det hjälper honom så jag inte stått ut med hetsen i onödan..

Vaken och dejtar herr kaffe!
Snart upp till stallet för att se om lilla Grå kan gå normalt i dag. *hoppas*
Funderar på hur jag ska lägga upp dagen, hur jag ska hantera allt och
I-landsproblem som vilka kläder ska jag ha på mig :angel:

Fick ringa dig till chefen nu på morgonen. Och avbryta praktiken from idag. Inte meningen att man ska må dåligt både psykiskt och fysiskt hela tiden.
Gå nästan 3 timmar i sträck utan att vila med vilda hundar
Jag har ju även svårt med förändringar pga min AS.
Så imorgon ska jag tillbaka till Ärna och städandet.

Ska gå och sova lite till innan det är dags för att äta frukost.
Måste iväg och handla hem mjölk och honung till mitt te. Det glömde jag kvar på hunddagiset

Jag gissar på det, för att försäkringar ska träda in måste ju det stöldbegärliga vara låst på något sätt.
Vilket känns märklig och befängt.

Hundraåriga gamla uthus blir väl inte säkrare för att man hänger ett rejält lås på plankdörren? Det är ju bara att ta tag i en bräda bredvid dörren och rycka upp den.

Verkligheten kom precis förbi och slog en planka i huvudet på mig.

Idag kommer mitt grovfoder. Exakt två år sedan sist :rofl: Men det här lär inte räcka två år. Och ändå kostar det typ dubbelt så mycket :crazy:

Skojar du? Vad är det för :devil: försäkring? Här kan dom sno vad dom vill i uthusen eller på tomten och jag får betalt. (hem o villaförsäkring i länsf.)
Ringt LF och frågat. Många frågor. Samma svar på alla.

Det finns INGEN försäkring över huvud taget som täcker sådant som stjäls ute på gården. Däremot kan jag få ersättning om jag backar över det med bilen eller tappar det från hög höjd. Hade jag haft sönder klyven själv hade den ersatts. Men stulen. Nix.
Vem som helst kan kliva in och hämta mina flera årsbehov av ved. Mina altanmöbler, min cykel, innehållet i matkällaren och i frysen i uthuset. ALLT som inte är inlåst. ...och vem fan orkar låsa allt varje dag Det skulle ju ta massor av daglig tid.

Ställer jag det i uthuset och hänger på ett hänglås på plankdörren så är det inlåst. Även om man kan sparka in en planka bredvid dörren och gå in.

Så nej jag skojar inte.

Ring LF och fråga. Du kan vara lurad......

Det ar jobbigt med traningsvark i rumpan.:cautious: Trots alla ar med hastar har jag aldrig lyckats med det tidigare ... jag ror mig med viss forsiktighet. :grin:

Det jobbigt att inte ha kok ... men det ar ganska skont ocksa. Det ar som att campa fast man ater ute eller koper hem skrapmat (jag blavagrar McDonalds eller liknande utan det ar bra skrapmat:d) och ater framfor TVn. Det ar faktiskt inte det samsta.:p
Mitt kök är inte större än i ett mobile home så jag äter också i rummet framför tv-n och datorn. Köket i containern blir ju samma kök eftersom jag flyttar med det så det blir inte större där. Är det det som kallas "tillvänjning"? :D

Äntligen frukost. Halv skiva mörk osötad limpa med leverpastej gick ner innan det blev tvärstopp och en glad terrier fick resten.

Blir en tung dag om jag inte orkar äta ordentligt. Bah. Får testa en naturdiet shake om någon timme.

Ringt LF och frågat. Många frågor. Samma svar på alla.

Det finns INGEN försäkring över huvud taget som täcker sådant som stjäls ute på gården. Däremot kan jag få ersättning om jag backar över det med bilen eller tappar det från hög höjd. Hade jag haft sönder klyven själv hade den ersatts. Men stulen. Nix.
Vem som helst kan kliva in och hämta mina flera årsbehov av ved. Mina altanmöbler, min cykel, innehållet i matkällaren och i frysen i uthuset. ALLT som inte är inlåst. ...och vem fan orkar låsa allt varje dag Det skulle ju ta massor av daglig tid.

Ställer jag det i uthuset och hänger på ett hänglås på plankdörren så är det inlåst. Även om man kan sparka in en planka bredvid dörren och gå in.

Så nej jag skojar inte.

Ring LF och fråga. Du kan vara lurad......
Det är exakt därför jag inte har någon försäkring öht. utan la dom pengarna på kameraövervakning och elektronisk övervakning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 941
Senast: pepp
·
Övr. Grenar Finns det någon/några här inne som håller på med/har hållt på med detta? Min otroligt snälle, bruna valack har blivit testad och...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Elo
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
704
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar