P
PontiLove
Var på ridskolan och tränade hoppning idag. Det är en tjej (Vi kan kalla henne Mia) Som går i samma grupp som mig, blir bannemig förbannad på henne! Först börjar det när vi bygger banan:
Jag: -Kan du hjälpa mig att bära ett hinderstöd till oxern?
Mia: -Det får du väl göra själv, dom är så j*vla tunga.
Jag: -Just därför behöver jag hjälp med dom två sista hinderstöden.
Då går hon väl med på det, men inte frivilligt precis.
Hon rider en jättefin ponny som hoppar allt och har egen motor och ÄNDÅ har hon spö OCH sporrar och sitter och hackar på den stackars hästen hela tiden När vi rider fram så slår hon hästen fast den gör allt hon ber om. Hon gör det bara när ridläraren inte ser på (Och det är ju VÄLDIGT synd). När hon står still medans dom andra hoppar och ber den att går framåt och hästen går framåt så får den stryk för att den gjorde som hon sa . Och hon har alltid spöt in mot väggen så att ridläraren inte ska se . Det värsta var ju ändå när hon hade hoppat och istället för att klappa hästen så tar hon SPÖT och slår hästen på halsen med Och sen när lektionen är slut så klagar hon över att han var så springig Jag var bara tvungen att berätta
Jag har inget emot ridskoleryttare (Jag själv är ju det)
// En upprörd PontiLove
Jag: -Kan du hjälpa mig att bära ett hinderstöd till oxern?
Mia: -Det får du väl göra själv, dom är så j*vla tunga.
Jag: -Just därför behöver jag hjälp med dom två sista hinderstöden.
Då går hon väl med på det, men inte frivilligt precis.
Hon rider en jättefin ponny som hoppar allt och har egen motor och ÄNDÅ har hon spö OCH sporrar och sitter och hackar på den stackars hästen hela tiden När vi rider fram så slår hon hästen fast den gör allt hon ber om. Hon gör det bara när ridläraren inte ser på (Och det är ju VÄLDIGT synd). När hon står still medans dom andra hoppar och ber den att går framåt och hästen går framåt så får den stryk för att den gjorde som hon sa . Och hon har alltid spöt in mot väggen så att ridläraren inte ska se . Det värsta var ju ändå när hon hade hoppat och istället för att klappa hästen så tar hon SPÖT och slår hästen på halsen med Och sen när lektionen är slut så klagar hon över att han var så springig Jag var bara tvungen att berätta
Jag har inget emot ridskoleryttare (Jag själv är ju det)
// En upprörd PontiLove