Seabaz
Trådstartare
I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott.
På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10 dagar.
Efter ca 3 veckor dimper en lapp ner i brevlådan om att mitt träns har kommit! "Äntligen" tänker jag och löser ut paketet.
Träns 499kr
Frakt 138kr
Postförskottsavgift 45kr
Allt som allt 687kr
Kommer hem och öppnar och inser att det är FEL träns dom skickat till mig.
Jag mailar företaget och berättar detta och jag berättar sedan vilket träns jag skulle ha och bifogar en bildlänk till rätt träns från deras hemsida.
Jag skriver även att det kommer kosta mig 75kr att skicka tillbaka deras träns och att jag därför hoppas att dom skickar det andra kostnads- och fraktfritt.
Får till svar att jag ska skicka tillbaka det och dom sedan skickar det rätta tränset, men upplyser mig om att det inte är lika mycket silver på det som det jag nu hade fått. (Krimskrams i mina ögon, gissa tre gånger varför jag ville ha det andra tränset :smirk: )
Men så skickar jag tillbaka och jag mailar dom nån vecka senare och frågar om dom fått tillbaka tränset.
Får till svar att ja dom har fått tränset och ska nu skicka det rätta.
Två dagar senare ca så får jag mail från ett annat företag som jag beställt grejer ifrån att dom fått retur på min order, att det var fel adress eller nåt.
Jag som då var i flyttar-tagen upptäcker då att det är adressändring som strular.
Jag tänker direkt på mitt träns och mailar omgående företaget och skriver vart dom ska skicka ordern för att den inte ska komma fel för det har blivit strul med adressändring osv..
Får inget svar, hör inget av dom.
Ca en månad senare får jag ett "argt" mail från dom där det står att dom fått retur på min order och undrar om jag nu inte ska ha tränset.
Dessutom låg det tydligen pengar till mig som dom skickat med som ersättning för frakten när jag skickade tillbaka det felaktiga tränset.
Jag skriver som det är, att jag hade mailat dom och inte fått något svar men att jo, jag vill fortfarande ha tränset!
Ja, dom skriver tillbaka att dom skickar det igen. Och två veckor senare så mailar jag dom och säger att jag inte fått tränset än. Dom mailar tillbaka och säger att dom inte heller har tränset!
Dom ber om mitt kontonummer för att sätta in mina pengar på.
Jag ger dom mitt kontonr och dom ska sätta in 499kr där. Men tränset är spårlöst borta?
I de tre senaste mailen så bad jag dom om att få kollinumret på ordern så jag kunde spåra paketet men den frågan har dom ignorerat.
Jag börjar tro att dom inte ens har skickat tränset, att dom inte har det och inte vill säga det?
Dom har erbjudit mig andra träns som kostar mer som jag ska få till samma pris som det jag egentligen vill ha(?)
Det verkar ju konstigt att dom vill sätta in pengar till mig om dom inte ens vet vart tränset är. Dom säger att dom har skickat det, jag har inte fått det, dom har inte fått det i retur.
Och ändå vill dom ge mig pengar eller ett annat träns(?).
Observera att jag i varje mail har avslutat med mitt namn, personnr, adress och telefonnummer men vi har skött det här via mail.
Och jag tycker dom är generösa och snälla men lite konstiga
Hur reagerar ni på det här. Vi har haft mailkontakt sedan september i alla fall så det har ju kommit flera mail men i det stora hela har vi tjatat på varandra om detta jag har skrivit ovan...
På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10 dagar.
Efter ca 3 veckor dimper en lapp ner i brevlådan om att mitt träns har kommit! "Äntligen" tänker jag och löser ut paketet.
Träns 499kr
Frakt 138kr
Postförskottsavgift 45kr
Allt som allt 687kr
Kommer hem och öppnar och inser att det är FEL träns dom skickat till mig.
Jag mailar företaget och berättar detta och jag berättar sedan vilket träns jag skulle ha och bifogar en bildlänk till rätt träns från deras hemsida.
Jag skriver även att det kommer kosta mig 75kr att skicka tillbaka deras träns och att jag därför hoppas att dom skickar det andra kostnads- och fraktfritt.
Får till svar att jag ska skicka tillbaka det och dom sedan skickar det rätta tränset, men upplyser mig om att det inte är lika mycket silver på det som det jag nu hade fått. (Krimskrams i mina ögon, gissa tre gånger varför jag ville ha det andra tränset :smirk: )
Men så skickar jag tillbaka och jag mailar dom nån vecka senare och frågar om dom fått tillbaka tränset.
Får till svar att ja dom har fått tränset och ska nu skicka det rätta.
Två dagar senare ca så får jag mail från ett annat företag som jag beställt grejer ifrån att dom fått retur på min order, att det var fel adress eller nåt.
Jag som då var i flyttar-tagen upptäcker då att det är adressändring som strular.
Jag tänker direkt på mitt träns och mailar omgående företaget och skriver vart dom ska skicka ordern för att den inte ska komma fel för det har blivit strul med adressändring osv..
Får inget svar, hör inget av dom.
Ca en månad senare får jag ett "argt" mail från dom där det står att dom fått retur på min order och undrar om jag nu inte ska ha tränset.
Dessutom låg det tydligen pengar till mig som dom skickat med som ersättning för frakten när jag skickade tillbaka det felaktiga tränset.
Jag skriver som det är, att jag hade mailat dom och inte fått något svar men att jo, jag vill fortfarande ha tränset!
Ja, dom skriver tillbaka att dom skickar det igen. Och två veckor senare så mailar jag dom och säger att jag inte fått tränset än. Dom mailar tillbaka och säger att dom inte heller har tränset!
Dom ber om mitt kontonummer för att sätta in mina pengar på.
Jag ger dom mitt kontonr och dom ska sätta in 499kr där. Men tränset är spårlöst borta?
I de tre senaste mailen så bad jag dom om att få kollinumret på ordern så jag kunde spåra paketet men den frågan har dom ignorerat.
Jag börjar tro att dom inte ens har skickat tränset, att dom inte har det och inte vill säga det?
Dom har erbjudit mig andra träns som kostar mer som jag ska få till samma pris som det jag egentligen vill ha(?)
Det verkar ju konstigt att dom vill sätta in pengar till mig om dom inte ens vet vart tränset är. Dom säger att dom har skickat det, jag har inte fått det, dom har inte fått det i retur.
Och ändå vill dom ge mig pengar eller ett annat träns(?).
Observera att jag i varje mail har avslutat med mitt namn, personnr, adress och telefonnummer men vi har skött det här via mail.
Och jag tycker dom är generösa och snälla men lite konstiga
Hur reagerar ni på det här. Vi har haft mailkontakt sedan september i alla fall så det har ju kommit flera mail men i det stora hela har vi tjatat på varandra om detta jag har skrivit ovan...