Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .
@Otherside funderar på om du kanske läst reaktioner på ett humorprogram från Israel som minst sagt är kritiska mot EBU i ett nummer, där de framhåller att de minsann skickat "a girl who that was a boy" (som i sig låter lite sådär) och en kroppspositiv artist, och därmed försöker idka lite greenwashing samtidigt som de likställer alla som är kritiska mot kriget i Gaza som Hitler. Där är sångerskan utklädd till Eden Golan (eller ja, har åtminstone en peruk med samma lila slingor), som alltså inte är samma person som Dana ;)
??? Jag har inte sett några humorprogram, ser inte TV överhuvudtaget. Så jag har ingen aning om vad du menar. Jag menar att Israel utnyttjar en fantastisk artist för egna syften. Greenwashing.
 
??? Jag har inte sett några humorprogram, ser inte TV överhuvudtaget. Så jag har ingen aning om vad du menar.
Om du har läst reaktioner på att Israel sysslar med greenwashing för att de skickat en transperson, (eftersom att Eden Golan inte är trans) så vore det inte konstigt om den diskussionen i sin tur kommer ifrån det där programmet - som diskuterats ganska vitt och brett.
 
Känns som onödigt provocerande från Israels sida... den låttiteln och nu en artist som bott i Ryssland nästan hela sitt liv.
Ja, och det verkar som att kanalen som sänder eurovision i Israel låtit en programledare hänga med IDF och skriva kanalens namn på typ en pansargranat, vilket väl strider med vissa riktlinjer som EBU har, det också...
 
Om du har läst reaktioner på att Israel sysslar med greenwashing för att de skickat en transperson, (eftersom att Eden Golan inte är trans) så vore det inte konstigt om den diskussionen i sin tur kommer ifrån det där programmet - som diskuterats ganska vitt och brett.
Jag har, uppriktigt, ingen aning om vilket program du pratar om. Jag lovar! Jag läste på flera ställen om just detta, att Eden pga av att hon är trans, valts av Israel på grund av Greenwashing. Om Eden inte är trans så faller det argumentet platt. Tack och lov.
 
Jag har, uppriktigt, ingen aning om vilket program du pratar om. Jag lovar! Jag läste på flera ställen om just detta, att Eden pga av att hon är trans, valts av Israel på grund av Greenwashing. Om Eden inte är trans så faller det argumentet platt. Tack och lov.
Men jag fattar verkligen inte vart du fått den informationen ifrån (därför jag försökte hitta nån potentiell delförklaring). Hittar inget som påstår detta?
 
Men jag fattar verkligen inte vart du fått den informationen ifrån (därför jag försökte hitta nån potentiell delförklaring). Hittar inget som påstår detta?
Nej, jag har helt klart sett tvivelaktiga källor! Jag ber om förlåtelse! Oavsett så vänder jag mig inte mot Eden, artisten, utan (om det nu varit så…) mot Israel som isåfall sysslat med greenwashing.
 
Resultatet från publikundersökningen efter genrepet ikväll visar väl ungefär det jag trodde.

1000003704.jpg
 
Jag lyssnar aldrig på bidrag i förväg så jag har inte läst ngt sen förra helgen.
Helt otippat har jag blivit ett fans av Marcus och Martinus. Blev det i julas när de var med både på Musikhjälpen, Nyhetsmorgon (?) och sjöng julsånger i något program. Så ödmjuka och goa och sjunger väldigt bra. (Särskilt den ena) Så jag hoppas på dom ikväll.
 
Missade förra lördagen så inte ens läst ikapp...
Men nu kör vi ;)

M&M stadigt och professionellt... Ohhh den beaten gillade jag ! Ok det här är en av mina 2 favoriter "so far"
(Liamoo kommer jag ihåg att jag gillade MYCKET)
 
Nej, den här hoppas jag inte vinner. Förstår att den kommer gå vidare ikväll, men jag tycker den är lite skämskudde och vill inte att de ska representera Sverige i Malmö.

Å andra sidan är det knappt några låtar i år som varit bra? Jag håller fortfarande på Cazzi Opeia.
 
Chelsea överraskade mej, den är ju bra ! Är ju ingen fan av Panetos (alls) så den här hade jag inga höga förväntningar på. Men förstår att Panetos inte gjorde den här själva. Det här kommer spelas på radion. Men inte final, men kan mkt väl hamna i "semi" eller vad de nu kallas ... (eller final förståss iom att jag inte vet vad som kommer)
 
Det här bidraget känns nästan fuskigt då bakgrundssång överröstar hennes sång fullständigt i refrängen? Fram tills sista refrängen hade hon kunnat låta bli att sjunga helt och hållet i refrängen och det hade inte märkts någon skillnad?
 
  • Gilla
Reactions: Nox
Jay Smith. Helt ok, men som han så ärligt sa. han är bara här för att få ut låten och den är inte dålig. Kommer spelas på radion den med... Så mission accomplished.
 
Huh. Jag har aldrig varit förtjust Jay Smith, och country är inte heller min genre... men det här var bättre än vad jag hade förväntat mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp