Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .
Ja, jag kan fortfarande bli sur över att den inte vann 2020 :cautious:

Jag förstår att den inte vann. The Mamas var underbara! Den värmen de utstrålade, deras fantastiska röster! Hade Bulletproof varit med i år hade den lätt varit min favorit hittills! Men 2020 var The Mamas förtjänta av segern! De hade placerat sig HÖGT om ESC hade blivit av det året!! En del (icke-svenska) ESC-fans tror att de hade kunnat vinna.
 
Jag förstår att den inte vann. The Mamas var underbara! Den värmen de utstrålade, deras fantastiska röster! Hade Bulletproof varit med i år hade den lätt varit min favorit hittills! Men 2020 var The Mamas förtjänta av segern! De hade placerat sig HÖGT om ESC hade blivit av det året!! En del (icke-svenska) ESC-fans tror att de hade kunnat vinna.
Minns att jag blev jättebesviken när Mamas vann. Tyckte låten var ganska tråkig och minns den knappt idag.
Bulletproof var grym och borde ha vunnit!
 
Jag tror att du nedvärderar barn om du tror att de är så lättskrämda faktiskt.

Det kan vara så att Scarlet har en ung publik och att de faller nån placering ikväll jämfört publikundersökningen. Som Gunilla Persson gjorde förra veckan.

Tror tvärtom att barnen gillar utklädningen, de ser det nog som Halloweentema och Halloween känner alla barn till idag. Favorithögtid för många barn. :)

Alltså det kryllar av barn på Sweden Rock - de är inte så lättskrämda.
Äsch, det där var inte särskilt allvarligt menat. Jag "nedvärderar" definitivt inte barn.

Men Scarlet, älskade dem när vi fick se hela numret! De vore det absolut bästa att ha med i Eurovision, så jäkla synd att det inte kommer att hända.
 
Jag och dottern var i helgen på GHS så vi tittar ifatt nu.

Albin gillade vi inte. Det var tråkigt.

Lia dömde ffa dottern ut i förväg. Epadunk är inte hennes grej. Jag håller med :D
 
Ett tillägg om Scarlet! Det hade varit såå snyggt om vi skickade dem och de gick ut först i finalen!

Texten är som gjord för att öppna ESC-finalen!! sen vet jag ju att vi inte kommer kunna välja att lägga den där då vårt startnummer kommer lottas. Men erkänn! Det hade varit sjukt snyggt!

I början av låten:

Step right in, enjoy the show
More you see the less you'll know
All the clowns dance in delight
You're act one on stage tonight

I slutet av låten:

The show has just begun
If you're playing
You're staying
So let's all get trapped in Circus X
 
Jag tittar på ett klipp där Tobbe Ek berättar om veckans låtar som han har fått höra (men inte se nåt av). Så här säger han:

-Kampen på lördag står mellan M&M och Medina. Det kan mycket väl vara där kampen om segern i finalen kommer vara. Han har svårt att välja mellan dem när han får frågan om vem av dem han tror kommer vinna.
-M&Ms låt är en uppföljare på förra årets men ännu lite bättre.
-Medinas låt har "fotbollsrefrängernas fotbollsrefräng" maffigt, arena, fest, party, enligt uppgift mycket pyro!
-Elecktra: En mix mellan Günther och After Dark
-Jay Smith gör stökig Nashville-country. Smith&Thell har skrivit låten. Kan ha chans.

I finalkvalet så har alla med sig sina röster från deltävlingarna men det kommer att fördelas och viktas efter en skala på tusen poäng och sen får tittarna även rösta i finalkvalet (och de rösterna viktas också enligt samma 1000-poängsskala) och så läggs dessa poäng ihop och de två bästa tar sig till finalen. Men han tror inte att nån av de i finalkvalet har en chans i toppen i finalen.

Jag vill att Scarlet vinner men tror inte på det så hoppas på Medina. Sverige har inte skickat nåt sånt till ESC och det hade varit härligt med en riktig festlåt a la "In i dimman"! Hoppas att deras låt i år riktigt bra och härlig!
 
Ett tillägg om Scarlet! Det hade varit såå snyggt om vi skickade dem och de gick ut först i finalen!

Texten är som gjord för att öppna ESC-finalen!! sen vet jag ju att vi inte kommer kunna välja att lägga den där då vårt startnummer kommer lottas. Men erkänn! Det hade varit sjukt snyggt!

I början av låten:

Step right in, enjoy the show
More you see the less you'll know
All the clowns dance in delight
You're act one on stage tonight

I slutet av låten:

The show has just begun
If you're playing
You're staying
So let's all get trapped in Circus X
Jag tyckte den var jättebra!
Hoppas innerligt att den som minst kommer till Sverigefinalen. Allra helst själva ESC
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp