Nu så...
Låtarna jag GILLAR mest är
-Medina (alltså mäktig!)
-Tone (mest meningsfull)
-Cazzi (lyckopiller, bästa billåten)
-Liamoo (också skön billåt)
Tycker även om:
-Cornelia (bäst chans i ESC, eget sound)
-Klara (låten bättre än artisten)
Helt ok men inte i topp:
-Bagge (fint live, tröttnar i bilen.)
-Faith (lite samma, bra live men lite tråkigt i längden)
-Anna (jämför med hennes mk bättre låtar tyvärr)
Ingen vinnare för mig
-Theoz (trallvänlig men inte för mig)
-John (rösten räddar inte en rätt tråkig ballad)
-Robin (gillar Robin men inte hans bästa låt)
Men tror som sagt att Cornelia tar det, att hon får allra högst poäng av juryn och även mkt telefonröster. Flest? Inte solklart, bla Bagge tävlar om tittarnas röster.
Men jag är också en sucker för underdogs! Kan kanske Medina eller Tone skrälla? Hoppas!
Det finns två låtar som jag tror hade gått bra i ESC: Cornelia och Medina. Cornelia är det trygga mer seriösa valet och Medina lite mer av en chansning. Men det är dags att Sverige chansar lite på nåt oväntat. ESC-fansen väntar sig inte nåt som Medina från Sverige. Jag kommer rösta på båda.
Klara vore ok som vinnare för min del om hon kan hålla alla tonerna. Lite tveksamt dock om hon klarar det över en hel ESC-vecka med rep, genrep, semifinalen, rep, genrep, final och alla intervjuer. Det sliter och artisten måste ha marginal. Lät från början lite på gränsen tyvärr.
Tone hamnar för mig i kategorin gillar artisten mer än låten. Den är tyvärr för omodern. Hon är superbra och budskapet! Låten hade platsat för 15 år sen. Hoppas hon kommer tillbaka med en bättre låt som är mer modern. Men hon får väldigt gärna komma högt upp!
Anna är en stor besvikelse på alla plan. Låten, kläderna, HATTEN (!!), hästarna i bakgrunden. Jag förstår ingenting av det. Färgen på kläderna är helt obegriplig då hela hon bara blir beige!
John sjunger som vanligt fantastiskt och jag gillar verkligen honom men han kommer i samma kategori som Anders. Härlig personlighet, underbar röst men med en för dålig låt.
Faiths låt och scenshow är för mycket en kopia av Tusses låt och scenshow från förra året. Men hennes röst är bra och låten också. Men det blir lite fantasilöst.
Robin har jag tyvärr svårt för. Han har lika mycket utstrålning som en Ken-docka.
Theoz är ointressant. En blek Danny-kopia med en tjatig om än glad och poppig låt.