Melodifestivalen 2018 - Deltävling 1

Är ganska opepp och tycker inte att den allmäna peppen över Melodifestivalen är så hög heller? Som att det inte alls börjar snart.
Nåja. Har inga egentliga förhoppningar på någon speciell i deltävling , men hoppas förstås att någon överraskar ordentligt. Återkommer med mer tankar om dem efter smyglyssningarna i eftermiddag.
(Jag gillar att smyglyssna men ser alltid till att scenshowen blir en överraskning!)
 
1. Sigrid Bernson – Patrick Swayze
Lite Ace Wilder-igt men nä, det är verkligen inte min grej detta.

2. John Lundvik – My Turn
Låten jag lyssnade klart på. Den var inget speciellt men heller inget som fick mig att vilja slänga mig över stoppknappen som de flesta andra. :p

3. Renaida – All The Feels
Helt okej, denna är nog den som kommer närmast min smak denna vecka men fortfarande inget jag tror jag kommer lyssna på efter detta.

4. Edward Blom – Livet på en pinne
NejnejnejnejnejNEJ. Jag fick sätta mig på händerna för att inte stänga av omedelbart, men det blev ju bara VÄRRE!?

5. Kikki Danielsson – Osby Tennessee
Kikki är Kikki. Hon har aldrig varit något för mig. Skulle kanske inte byta kanal om den dök upp på radion.

6. Kamferdrops – Solen lever kvar hos dig
Nä detta går inte hem. Diggar personen dock, från det lilla jag sett. Kan iaf bli lite roligt på scenen?

7. Benjamin Ingrosso – Dance You Off
Tror faktiskt den är sämre är God förvaring? Eller jag menar "Good Lovin'" :cautious:
 
Sambon hotar med att flytta om han tvingas titta :angel: skämt och sido tråkig första deltävling enligt mig, möjligtvis att kamferdrops kommer med något som går att lyssna på :p:p annars väntar jag på deltävlingen med Rolandz :love::love::love::love::love::love: Också nyfiken på hemmahoppet Martins låt. Knappt hört en låt Av honom efter idol vinsten :D:o
 
Efter smyglyssningen är det bara Ingrosso jag gillar, så jag hoppas han går till finalen. Älskar house-vibbarna! Renaida eller John kan säkert också gå vidare, sen Edward Blom på knaskvoten. Känns som en ganska öppen deltävling dock.

Men jag hade önskat där fanns någon sån där riktigt bombastisk ballad som vi kunde skicka, lite som Nano förra året. Tror det behövs efter alla år nu med att skicka perfekt regisserad upp-tempo charm-kille som dansar. :D
 
Sambon hotar med att flytta om han tvingas titta :angel: skämt och sido tråkig första deltävling enligt mig, möjligtvis att kamferdrops kommer med något som går att lyssna på :p:p annars väntar jag på deltävlingen med Rolandz :love::love::love::love::love::love: Också nyfiken på hemmahoppet Martins låt. Knappt hört en låt Av honom efter idol vinsten :D:o
Sambon lyssnade på klippen o sa sen: nu slipper jag väl se programmet på lördag?

HA trodde han ja! :D
 
Alltid kul o läsa det ni som tjuvlyssnat skriver :D
I vanlig ordning lyssnar jag inte före sändning, det är tradition ;)
Men jag har en stark känsla att vi inte har den slutgiltiga vinnaren i detta startfält.
Har inget emot mer okända artister, det är nästan mer spännande då och jätteskoj om de kan överraska, ala Frans eller Nano.
Men tror inte på ngn sådan överraskning i morgon tyvärr...

Som ngn skrev känns mello lite svalare i år, men hoppas bara att det är inbillning o det kommer igång efter i morgon :D
 
Jag gillar ju Renaida sedan tidigare och gillar henne nu med.
Sedan är ju John L helt fantastiskt. Men låten? Nja?
Sigrid kan inte sjunga?
Ingrossos låt är slätstruken.
Kamfedrops - bara skumt?

Få se vad jag tycker efter sändningen.
 
Nu läser jag att Kamferdrops låt varit ute på nätet rätt länge. Och att en artist spelat den på konserter och lagt upp den på sin My Space och YouTube.
 
Det ser ut som ett svagt startfält i kväll. Men har inte lyssnat. Men ska titta ikväll.
Maten till blir indiskt och sedsn blir det smågodis t efterrätt
 
Som förstår det beror det på vem som spridit den och varför.
Japp. Om det kan kopplas till de som gynnas av det så är det tack och adjö.
Så bedömdes det inte vara i det här fallet:
– I det här fallet, efter att vi har fått in all information, är det faktiskt ganska glasklart att upphovsmännen inte på något sätt aktivt har bidragit till att sprida den här låten. De har använt sig av Jonny Fagerman som demosångare, han har lämnat studion och därmed är deras samarbete avslutat. Sångaren har aldrig fått tillåtelse att ge ut den här låten eller på något sätt använda den, säger han och fortsätter:

– Där är ju dessutom upphovsrättslagen oerhört tydlig, man får inte använda en låt som är outgiven utan specifikt tillstånd från upphovsmännen och det har inte funnits något sådant. Varken upphovsmännen, skivbolaget eller artisten kan lastas för det här och därför föreligger det inget läge för diskvalificering.
 

Liknande trådar

Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
11 138
Senast: Lavine
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 269
Senast: Bison
·
Äldre Ja ni läste rätt, det är redan dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Jag hoppas, och tror att det...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 947
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp