Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!
Okej, mina tankar då
1. Alcazar – Blame It On The Disco
Jag gillade det, inget nytt och de kunde nästan lika gärna ha sjungit "Stay the Night" istället för "Blame it on the Disco" i refrängen men det var en bra show, medryckande och tillräckligt tjatigt för att den snabbt skulle sätta sig hos mig i alla fall.
2. I.D.A – Fight Me If You Dare
Låten (texten) var det inget större fel på men jag gillade verkligen inte tjejens röst, tyckte det lät falskt och skakigt. Tyvärr.
3. Janet Leon – Hollow
Jag hade förväntat mig mer av Janet. Tyckte det var ganska platt och tråkigt och jag orkade faktiskt inte lyssna så mycket på texten. Det enda jag kommer ihåg så här i efterhand är "Hollow, making me so hollow all I want is holding you again".
4. Ammotrack – Raise Your Hands
Första reaktionen: "Aaaargh! så dåligt det låter!", sen kom refrängen och det lät bättre i alla fall. Jag gillade refrängen mycket mer än verserna.
5. Josef Johansson – Hela natten
Trodde han skulle börja sjunga Rihanna - Stay
Fin melodi men jag vet inte om det var fel på ljudet på min tv för jag kanske hörde 7-8 ord utöver "jag vill hålla dig hela natten".
6. Linda Bengtzing – Ta mig
Tråkigt, tråkigt, tråkigt, tråkigt... Jag gick på toa.
7. Ellinore Holmer – En himmelsk sång
Söt tjej men oj så nervös hon var och det hördes när hon sjöng.
Tycker på det stora hela både låten och framförandet var ganska intetsägande. Kommer inte ihåg något alls av låten, varken melodi eller text.
8. Anton Ewald – Natural
*Gäsp!* Känns som om man hört det här hur många gånger som helst och jag blir verkligen jätte uttråkad. Sen är jag lite "allergisk" mot skrevgreppet också och det tog ju inte många sekunder innan handen var där för att känna så "paketet" satt kvar