Melodifestivalen 2014 - Andra Chansen

voltis

Trådstartare
Tycker det är lika bra att starta tråden direkt så har vi nästan en vecka på oss att nysta i detta :D

På lördag är det alltså dags för Andra Chansen i melodifestivalen 2014!

Och hur går det då till?
Alla artister sjunger sina låtar. Röstning och 5 låtar går vidare.
Dessa 5 sparar sina poäng och röstningen startar igen.
Nu åker en artist ut och det är 4 kvar.
Dessa 4 möts i två dueller, 1:an mot 4:and och 2:an mot 3:an.
Därmed får vi fram två finalister!

I duellerna får man inte sms:a bara ringa!

Och artisterna som tävlar är:

1. ”Raise Your Hands” – Ammotrack
2. ”Bröder” – Linus Svenning
3. ”Love Trigger” – JEM
4. ”All We Are” – State of Drama
5. ”En himmelsk sång” – Ellinore Holmer
6. ”När änglarna går hem” – Martin Stenmarck
7. ”Survivor” – Helena Paparizou
8. ”Echo” – Outtrigger

Alla låtarna går att lyssna på på svt bland annat, om ni glömt bort dom!
http://www.svt.se/melodifestivalen/se-bidragen-som-ar-i-andra-chansen-i-melodifestivalen-2014
Nu vill jag veta vad ni tror, eller vad ni önskar!

Sv: Melodifestivalen 2014 - Andra Chansen

Jag tänkte rangordna låtarna efter mitt tycke! Bäst är nr 1 osv.

1. Helena P
2. JEM
3. Linus
4. State of Drama

5. Outrigger
6. Ellinore
7. Ammostrack
8. Martin S

Grupperat dom i två grupper, då jag tycker de i topp 5 och botten 5 är ungefär lika bra/dåliga. :D

Förra årets ESC vinnare Emmelie DeForest besöker Andra Chansen och sjunger årets ESC-temalåt! Så ni vet :p

Så här vill jag att det ska gå

Till final
2. ”Bröder” – Linus Svenning
7. ”Survivor” – Helena Paparizou

själv ska jag försöka göra frukt och grönsaksmys. och lite ost och kött. =Tapas igen.....

Jag tycker:

Till Final:
”Survivor” – Helena Paparizou och
”När änglarna går hem” – Martin Stenmarck

alternativt Helena och ”En himmelsk sång” – Ellinore Holmer

Sen gillar jag

”Bröder” – Linus Svenning och även
”Raise Your Hands” – Ammotrack

men tycker Eurovision är fel forum för dem.

Sen

”Love Trigger” – JEM
”All We Are” – State of Drama
”Echo” – Outtrigger

gillar jag inte alls.

Kommer troligtvis inte att kunna se Andra Chansen, men får väl kolla efteråt hur det gick.

//r

Bara att kika in här på Buke-tråden så ser du nog hur det gått :D

Ser att vi har rätt olika önskemål om vinnare dock (kul!) då jag har både Martin och Ellenore i botten.
Minns ingen av låtarna alls, bara att Martins kändes omodern och Ellenore tyvärr hade svårt med nerverna och rösten och låten ej höll måttet.

Dock tror jag inte ngn i andra chansen har med den totala vinsten att göra sen i finalen, så överraskningen är alltid välkomna

Ja, vi tycker väldigt olika, fast Linus, som du satt högt upp, gillar ju jag också, fast jag tycker inte låten hör hemma i Melodifestivalen, men en fin låt, absolut. JEM däremot gillar jag inte. Men, jag håller med, kul med olika åsikter!

Nä, jag tror inte heller några av dessa har något att hämta sen i finalen, fast man vet ju aldrig. Jag gillar Ellinores koncept, låten kunde ju dock ha varit mycket mycket bättre, men klädsel och framträdande gillar jag.

Japp, får gå in här och kolla efteråt!

//r

Vår rankinglista här hemma:

7. ”Survivor” – Helena Paparizou + 5 + 3 = 8
1. ”Raise Your Hands” – Ammotrack + 4 + 3 = 7
8. ”Echo” – Outtrigger + 3 + 3 = 6
3. ”Love Trigger” – JEM +3 + 4 =6

4. ”All We Are” – State of Drama +3 +2 = 5
2. ”Bröder” – Linus Svenning + 2 +2 = 4
6. ”När änglarna går hem” – Martin Stenmarck +2 + 1 = 3
5. ”En himmelsk sång” – Ellinore Holmer + 1 + 1 = 2

(För ordningens skull kan nämnas att vi delar ut 1-5 poäng var. Paparizou och Ammotrack ligger alltså i topp.)

Jag hejar på Helena och JEM tror jag (kommer inte ihåg låtarna utan går på vad jag tyckte om dem första gången)

Jäklar vad många omröstningar i andra omgången, trist tycker jag...

Jag tycker att Helena är den bästa sångerskan med den bästa låten. ( Inklusive dom som redan är i final)

Gillar också Helena! Risken med hennes låt är att den jämförs med hennes senaste vinnarlåt, och då är den inte lika stark och hon kan tappa röster på det. Hoppas dock hon går till final!

Snart dags! Kikar in här direkt efter i vanlig ordning!

Nu värmer jag upp med ett bad, sen blir det en chokladkaka framför tv:n :)

Har köpts årets cd och hört alla låtar ett par gånger nu, dock är det ej riktigt samma sak som att se dom live, men Helena P och Linus känns som största favoriterna ikväll!

Jag har bunkrat chips med parmesan, salmiakchokladmandel, chokladmandel och Brämhults citronlemonad. :d

Hoppas och tror på JEM. Sedan ett av hårdrocksbanden fast dem hoppas jag inte på.

Här blir det chips och dip.

JEM och Helena får gärna gå vidare.

JEM tror jag kan surfa lite på Aviciivågen. Men som någon av krönikörerna skrev: Aviciifansen är inte hemma och röstar ikväll, de är på Avicii.

Jag gillar Jem's låt! Men minns att jag i deltävlingen irriterade mig lite på den blondes röst. Låter bättre på skivan dock, i bilen går den på högsta volym ;)

Jag har inte lyssnat på låtarna sen dom var med i delfinalerna så jag har inte så bra koll på hur dom låter längre så jag går in i Andra chansen med en blank sida typ.
Men som sagt jag tror på Helena och JEM baserat på det jag tror att jag kommer ihåg.

Jag har bunkrat chips med parmesan, salmiakchokladmandel, chokladmandel och Brämhults citronlemonad. :d

Det där lät helt fantastiskt gott :d

Här blir det frukt och glass. Har tyvärr inte mitt bästa mello-sällskap hemma (11åriga Yohiogalna sonen) så jag har ingen vidare koll. Minns att ena tjejen i JEM sjöng så surt så det skar i öronen så dem hoppas jag iaf INTE på :p
Helena är en bra sångerska så hon förtjänar en finalplats tycker jag!

*kl*
Ammotrack är inte min kopp av te. Jag kan uppskatta hårdrock men detta gillar jag inte.

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 018
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 815
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 537
Senast: voltis
·
Äldre Känner att vi redan nu behöver starta denna tråden, den stora tråden om : Melodifestivalens andra chansen! :banana::banana::banana: Det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 472
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.