Melodifestivalen 2014 - Andra Chansen

Sv: Melodifestivalen 2014 - Andra Chansen

... och jag som hejar på Outrigger tror precis tvärt om, nu är de körda... :-(

/Lavinia, som struntar helt i resten av dom.

Nä det finns väl ganska stor risk för det.
Men jag vill hellre sen henne när vi ska dit på lördag än dessa!

Och nu får de upp telefonnummer innan de har berättat vilka som går vidare...

Tyvärr! Dom ska väl sitta hemma och låtsas att dom inte bryr sig om melodifestivalen!

Tyvärr! Dom ska väl sitta hemma och låtsas att dom inte bryr sig om melodifestivalen!

Exakt. De borde vara för tuffa för att rösta.

Snabbrepriserna av redan klara finalister: tänk om vi kunde konfiskera mobilen för alla under 16 nästa lördag. Då skulle det kunna bli lite tävling av det.

Kl

Hoppar in redan nu när jag ändå sitter vid datorn!

Nästan alla mina favoriter gick vidare till topp 5.
Helena, Linus, SOD och Jem var de jag hade som favoriter, och nu är 2 av dom kvar i varsin duell. Spännande!

Hoppas innerligt att Stenmark inte går vidare, han tilltalar inte mig alls!

Outrigger har en låt som dock har växt efter varje lyssning, så den kan bli farlig i duell 1!

(Dock tror jag inte att ngn av dessa låtar vinner finalen ändå)

Hepp..

Den enda vetiga låten inte vidare och sista duellen känns verkligen som blahablaha, tråkiga låtar båda två.

Nu middag, äntligen!

/Lavinia, som därmed inte ens behöver titta på finalen :-)

Och jag kommer titta på finalen tack vare Helena! Jaaaaa!

Finalisterna är klara:

Helena P och Linus!

Helena kändes allra proffsigaste i kväll, ren sång (inte många som kan stoltsera med det) och en låt som fungerar!
Jag citerar dock Hyacinth: det saknas lite OPA!

Linus ngt darrigare och jag har ngt svårt för låttexten, men han har även en styrka och känsla i rösten som jag föll för. Värdig finalist, men hamnar nog ej i toppen!

Snacka om att SvT har nollställt mello-hybrisen! Förutom ett obegripligt öppningsnummer höll man i hårt i sargen i afton.

Dottern var också ganska glad över finalisterna. Hon gillade inte alls Outtrigger, blev rädd för deras masker först men tyckte de var för skrikiga, så hon var superglad att de inte gick vidare. :cool: :banana:
Helena var okej, men bättre än motståndaren. :D :cool:
Men ingen av kvällens bidrag var någon super hit.
Linus var rätt okej, men Martins låt växte. Men många är väl rädd att han ska göra om samma flopp som tidigare.
Men jag har sagt det förut och säger det igen. Skulle bli en bättre tävling om alla fick tävla samtidigt på lika på villkor. Då skulle de sämsta bidragen automatiskt inte få några bra röster. :D

Varför då? Usch, en av de sämsta låtar som mellon skådat! Dessutom kräks jag av hans röstfiskande..

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 018
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 815
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 537
Senast: voltis
·
Äldre Känner att vi redan nu behöver starta denna tråden, den stora tråden om : Melodifestivalens andra chansen! :banana::banana::banana: Det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 472
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.