Vi skulle ut häromdagen men jag ångrade mig när jag kollade min lightning trackerJag gillar verkligen inte åskan heller
Mullrade idag när jag var i stallet så ville inte göra mer än borsta idag

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi skulle ut häromdagen men jag ångrade mig när jag kollade min lightning trackerJag gillar verkligen inte åskan heller
Mullrade idag när jag var i stallet så ville inte göra mer än borsta idag
Det + insekterna är det värsta med sommaren! Men den där appen var smartVi skulle ut häromdagen men jag ångrade mig när jag kollade min lightning trackerdet ökade och kom närmare efter någon kvart också och min häst hade inte uppskattat det tror jag
Visa bifogad fil 74717
Eller hur! Vi har den appen speciellt för att se om det slår ner nära vårt hus, spec om hundarna är hemma själva men den har också varit bra om man vill veta ifall man ska slänga ett extra getöga på betet om det smäller en massa.Det + insekterna är det värsta med sommaren! Men den där appen var smartjag brukar kolla smhi men den laggar lite
Åh vad härligt det ser ut!Idag provade vi gopro på vår strandtur och Hedieh var superduktig. Tog bort ljudet för jag snackar med passerande människor och häst
Va roligtJag har varit på ett tvådagars läger med ridning (islandshäst) och yoga. Fick en jättetrevlig valack som tydligen kunde vara lite lat. Så jag var lite bestämd från början, och det behövdes inte mycket, och han gick fram fint. Fick lite tips hur han skulle ridas, lätt i handen och inte bromsa med sätet. Han var en naturlig töltare och bara gick när han väl startat. Helt underbar att rida, trav och galopp var också helt rena och trevliga gångarter. Har varit med på junior-SM för några år sedan med ägarens dotter.
Och då händer det som bara händer i hästböcker eller serietidningar - ägaren frågar om jag inte vill bli medryttare på den fina hästen!
Tydligen kan inte alla rida honom, förutom på turridning där han är supertrygg, då han kan vara väldigt seg och testa en del när han går själv. Eller så sitter de och spänner sätet så han inte töltar.
Så från september ska jag rida en gång i veckan. Ska bli spännande att se hur han är att rida ut på själv. Går det inte bra i början finns det fler medryttare (på andra hästar) och inackorderade man kan få sällskap av.
Men wow så roligt! Stort grattis och lycka till!Jag har varit på ett tvådagars läger med ridning (islandshäst) och yoga. Fick en jättetrevlig valack som tydligen kunde vara lite lat. Så jag var lite bestämd från början, och det behövdes inte mycket, och han gick fram fint. Fick lite tips hur han skulle ridas, lätt i handen och inte bromsa med sätet. Han var en naturlig töltare och bara gick när han väl startat. Helt underbar att rida, trav och galopp var också helt rena och trevliga gångarter. Har varit med på junior-SM för några år sedan med ägarens dotter.
Och då händer det som bara händer i hästböcker eller serietidningar - ägaren frågar om jag inte vill bli medryttare på den fina hästen!
Tydligen kan inte alla rida honom, förutom på turridning där han är supertrygg, då han kan vara väldigt seg och testa en del när han går själv. Eller så sitter de och spänner sätet så han inte töltar.
Så från september ska jag rida en gång i veckan. Ska bli spännande att se hur han är att rida ut på själv. Går det inte bra i början finns det fler medryttare (på andra hästar) och inackorderade man kan få sällskap av.
Vad kul att det gick bra! Var det lätt att lämna flocken/stallet eller testade hästen dig något?Idag red jag ut själv första gången. Inga problem alls, red i alla fyra gångarterna. Tyckte inte vi var ute så länge men det blev en timme. Enda "nackdelen" är att det inte är så mycket motion att rida denna hästen, jag blev knappt svettig och då är min kondition är inte på topp. Hästen är väldigt bekväm att sitta på, en fåtölj i tölten och gungstol i galoppen.
Har ni ingen typ stallchatt där ni kan hojta till och lyckas synka en ridtur??Vi rider bara ut själva nu för tiden, vet inte riktigt varför men det har bara blivit så. Tråkigt på sätt och vis, men samtidigt blir vi ju verkligen en sammansvetsat team han och jag.Vädret har för det mesta varit underbart, ingen blåst och en hel del sol. Njuter så länge det varar, snart kommer ju mörkret och rusket och då blir det inte lika kul att vara ute på eftermiddagarna.
Visa bifogad fil 76933
Jodå, det har viHar ni ingen typ stallchatt där ni kan hojta till och lyckas synka en ridtur??
OkejJodå, det har vi![]()