Sv: Medryttarhäst + rida lektion?
Man ska aldrig vara tvungen att rida en häst man inte känner sig bekväm med, du betalar dyra pengar för att rida där och då ska man också ha ett visst inflytande.
Det har du helt rätt i, som tur är finns det bara en häst på ridskolan som jag verkligen inte klarar av, ett sto som från början var galopphäst men hamnade på ridskolan. Hon är till salu nu och har varit i ett år ungefär, just för att hon inte trivs (sparkar mot de andra hästarna och skulle egentligen behöva en enda ryttare, och inte 2 nya varje dag, 7 dagar i veckan). De andra hästarna är helt okej att rida på, men som sagt är det just det att jag vill ha
en häst att rida på, att kunna lita på den hästen och på så sätt bli bättre.
Ska absolut ta mig tid att hitta en medryttarhäst som jag kan träna för tränare med. Problemen är att alla hästar jag hittar står 2 mil minst, utanför stan och vissa tar uppemot 900 kr i månaden för att man ska få rida 2-3 gånger i veckan
Blir ju mycket dyrare än att rida på ridskola (och jag betalar ändå 4000 kr per termin...
Det jag saknar är också en häst att ta hand om, borsta, rykta, putsa utrustning, gosa med osv, det gjorde man ju som skötare när man avr liten men nu blir det liksom borsta, sadla, tränsa, rida, sköta av och sen åka hem...
Ingen här som bor i Uppsala och behöver medryttare?