medryttare

I

Isidor

hur tog ni beslut om ni behövde skaffa medryttare till eran häst ???

Jag skaffade medryttare av den anledningen att min mamma hade en tjej som hjälpte henne. När hon sålde sin häst så började tjejen att rida min istället eftersom hon inte hade någon egen häst just då.

Jag var egentligen inte i behov av någon medryttare även om jag är jätte tacksam för hjälpen jag fick för hur det nu än är så uppskattar allafall jag att få en eller två kvällar i veckan då man kan ägna sig åt något annat, typ vännerna som alltid blir lidande pga tidsbrist.

Men sen tjejen skaffade en egen har jag inte haft någon medryttare, jag är ganska kräsen när det gäller hur min häst rids......... :)

När jag tog beslutet om medryttare så berodde det mest på den ekonomiska biten. (Jag vet, har man inte råd så ska man inte ha hästen i just det stallet, det finns alternativ men vad gör man inte när hästen trivs)
För det andra så ville jag ha någon som ville träna o tävla i dressyr eftersom jag är mer inriktad mot hoppning.
Å andra sidan så är det ganska skönt att få vara hästledig 2 dagar i veckan.

har 9 hästar varav 7-8 ska ridas så för mig var det inte ett så jättevårt beslut ;)

Jobbar heltid som lärare och i familjen finns sex hästar varav en pensionär, ett föl, en som är sambons ridhäst oxå tre som jag rider med hjälp av min mamma, kusin och medryttare. Hästarna tävlar och rids 6 dgr/v=18 pass. Min mamma hinner med att rida ca 3-4 dgr/v. Dvs i bästa fall 14 ridpass till mig. Det hinner jag inte med om jag jobbar heltid, tävlar på helgerna etc. Så jag har hjälp ca 4 dgr/v, rider alltså själv 1-2 hästar efter jobbet vilket räcker fullt och gott.

Jag och min syster har en häst tillsammans nu, men jag flyttar till internat i höst, så då måste vi ha en medryttare eftersom min syster inte kommer att ha tid/erfarenhet att kunna hålla igpng hästen som hon borde.

Jag kommer söka efter medryttare eftersom jag inte vill lägga all min lediga tid på hästen. Jag ska börja ett nytt krävande jobb och kommer behöva mycket tid till det. Hästen behöver så väl få mer motion än vad jag kanske kommer hinna med.

Jag skaffade skötare av den anledningen att jag tyckte att min ena häst inte fick den uppmärksamhet hon förtjänade när jag började träna/tävla med den andra hästen. Sen så börjar jag tvåan på gymnasiet (natur...) så medryttarna kommer minst sagt behövas om jag ska kunna sköta skolan också..! :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
592
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 039
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 805
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV