Medlemskap

Kraxi

Trådstartare
Jag undrar, jag vill ställa ut officiellt, måste jag vara medlem i i en skk länsklubb eller räcker det att man är medlem i en rasklubb ?

Sv: Medlemskap

Det beror helt på vilken klubb det är som anordnar utställningen :) Om det är SKK som anordnar den, då måste du vara med i SKK. Är det rasklubben som anordnar, då måste du vara med i rasklubben. (Vid vissa specifika utställningar gäller annat, men då står det i infon om tävlingen. Tex på "Stora Sthlm" december räcker det med vissa specialklubbar. Det är dock ett undantag.)

Lättast är att gå in på www.skk.se och klicka dig fram till PMet till den utställningen, där ser du all info. Jag har själv dålig koll på den utställningen, men skulle tippa på att det är vanligt SKK-medlemskap som krävs där.

Vad du måste vara med i för klubb kan bero lite på din ålder. Periodvis har det varit om man är upp till 18 år och periodvis har det varit upp till 25 år så kan man få dubbelt medlemskap. Man betalar för ett medlemskap och får ett annat plus att man blir medlem i SBK. Om du är under 25 så gå in på shu.se (Sveriges Hundungdom) och kolla vilka regler som gäller just nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka