Medlemskap

Sv: Medlemskap

*kl*
SKK samt SBK genom Svensk Hundungdom. Dessutom är det medlemsskap i pudelklubben samt en lokal liten klubb.

Jag betalar inte nu, kommer inte räkning från i sommar någongång. Jag är medlem hos SKK, SBK och Svenska Schäferhundsklubben.

Jag undrar hur det ligger till med SBK, om jag inte betalar till den lokala klubben, har jag då inte rätt till att träna där? Jag får brukshunden och betalar en årsavgift till svenska brukshundsklubben en gång om året, men jag har inget medlemskort eller så. Förr fick jag ett medlemskort med mitt medlemsnummer men det får jag inte numera. Någon som vet hur det ligger till?

SHU - Vilket även ger medlemskap i SBK samt Sv. Schäferhundklubben
SSBK - Sthlm Södra BK

Nytt för i år blir även Sv. Bruksschäferklubben.:)

2010 var första året som jag valde att inte vara med i SKK, då det inte ger mig något. Men jag får se om det blir ett medlemskap i år iaf då jag har planer att ställa ut sällskapshundarna.:D:angel:

Senast ändrad:

*kl*

I år blir det medlemsskap i SKK och SVK. Ska utnyttja båda medlemsskapen till max i år är det tänkt. :D

SBK + ytterligare två delmedlemskap (förutom hemmaklubben) i lokalklubbar i min närhet där jag tränar ibland.

SKK

Borderterriersällskapet (rasklubben)

Svensk Bruksschäfer

De flesta medlemskapen är dock rullande och har inget med kalenderåret att göra.

Jag är medlem i dessa:

SSPK, SKK, SBHK, + Vår brukshundsklubb och (lokalklubben/distriktet)

Senast ändrad av en moderator:

Jag betalar inte nu, kommer inte räkning från i sommar någongång. Jag är medlem hos SKK, SBK och Svenska Schäferhundsklubben.

Jag undrar hur det ligger till med SBK, om jag inte betalar till den lokala klubben, har jag då inte rätt till att träna där? Jag får brukshunden och betalar en årsavgift till svenska brukshundsklubben en gång om året, men jag har inget medlemskort eller så. Förr fick jag ett medlemskort med mitt medlemsnummer men det får jag inte numera. Någon som vet hur det ligger till?

På de flesta lokalklubbar är det ok om du tränar någon enstaka gång och är medlem i "stora" SBK/rasklubb/annan lokalavdelning.
Tränar du där regelbundet eller går kurs där vill de sannolikt att du blir delbetalande medlem.

Medlemskortet får man numera en länk till som man får skriva ut, i alla fall om man är medlem i lokalklubb, jag vet inte hur det funkar i rasklubb.

FRK
SSRK

Råkade gör dubbla inbetalningar till FRK förra året så det blir bara SSRK.

Hur brukar det vara med medlemsavgifterna, får man hålla reda på själv när man ska betala, eller brukar man få nån påminnelse/inbetalningskort?

Jag har alltid fått inbetalningskort alternativt påminnelse numera när det mesta är datoriserat :). Dock betalas ingen av mina medlemsavgifter vid årsskiftet utan löpande beroende på när man blev medlem.

KL

SKK SBK vit herdehundklubb, oj var bara de tre nu :)
Jag har kommit på att man inte måste va med i allt :)

i år tänkte jag faktiskt prioritera utställningar i första hand så jag är 2011 hitills medlem i SKK, rasklubben (och medföljande gratisklubbar) + SWBA.

sen är jag med i ringsekreterarföreningen utöver det.

Vad bra den här tråden var..! :D (cred till mig själv ;) )

Nu har jag betalat in kurs- och medlemsavgift till lokala brukshundklubben, och satt givetvis och funderade på hur det egentligen var med den där medlemsavgiften - om den var "dubbel" eller ej, trots att jag fick svar på just den frågan här i tråden för några veckor sedan.

Stackars lillhjärnan :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 752
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka