Medlemskap för att få ställa ut hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Klara J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 082
K

Klara J

Just nu känner jag mig lite förvirrad. Måste jag vara medlem i SKK för att få ställa ut min hund på en utställning som är märkt exempelvis SKK nationell? Jag är redan medlem i Salukiringen, med detta medlemskap får jag då bara ställa på deras utställningar?

/ Klara, nybörjare

Sv: Medlemskap för att få ställa ut hund?

Ja det måste du. Har själv tidigare haft just saluki (och Whippet) och för att få ställa ut på samtliga utställningar för saluki måste man vara medlem i SKK, Salukiringen och Svenska Vinthundklubben. För att få championat på saluki måste ett av certen vara tagna på utställning arrangerad av Svenska Vinthundklubben.

Tack för svaret! Det var det jag misstänkte, det känns lite jobbigt och dyrt bara...

350 kr om året är väl inte mycket och snacka om?!

När man lägger ihop det blir det lite dyrt dock... Jag är med i Whippeklubben, Vinthundklubben och SKK just för att få ställa ut. Det blir inte många utst per år men men...

Jag har inte heller tänkt ställa många gånger per år, men jag vill gärna prova på det iaf. Och här där jag bor så finns det inte så många att välja på, vill man åka på de närmaste så blir det en med SKK, en med Salukiringen och en med Vinthundsklubben ungefär.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 797
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
590
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10