Nu känns det som om ni hugger lite väl hårt på
@Milosari , det är inte enkelt att flyga med barn under två år, och nej det är inte bara att köpa till en egen stol till barnet, speciellt inte på charterresor, de vill få med så många som möjligt på planet och eftersom de inte kan ta fullt betalt av ett barn så tillåts det inte helt enkelt.
Det är trång som sjutton på charter, det är lätt nog att komma åt sättena runt om sig utan barn, med barn är det nästan omöjligt att inte komma åt dem någon gång under resan.
Min absolut värsta resa hade jag visserligen sonen i famnen i stort sett hela resan, men han sov som en stock. Men pensionär paret som satt framför mig och ondgjorde sig över att barn inte borde få flyga lyckades under resans gång hälla en öl över mig, en grogg i mina skor, nästan sätta sig på sonen i mitt knä, eftersom de vinglade runt i mittgången, nypa flygvärdinnan i backen och hävda att det hörde till när man flög och var allmänt grisiga, så pass att flygvärdinnorna bad oss om ursäkt för vad vi blev utsatta för. Borde jag då hävda att pensionärer är det vidrigaste som finns att hamna bakom på ett flyg? Att de borde ha betalt extra för att vi andra skulle slippa dem? De var människor som inte kunde uppföra sig helst enkelt, andra pensionärer vi har mött under resor har varit väldigt trevliga och rar. Den äldre damen som tappade balansen i en luftgrop på en annan resa och jag fångade upp hyste jag ingen som helst agg emot, och inte förväntade jag mig att hon skulle be om ursäkt, hon tackade visserligen för hjälpen men hon hade inte kunnat gjort något annorlunda.
Sen har jag skräckhistorier om föräldrar med barn som på fullt allvar menade att deras barn hade rätt att springa i gångarna för att de hade minsann betalt för flygbiljetterna, som om vi andra hade fått dem gratis då eller?
Och tyckte att jag kunde väl dela med mig av mina barns grejer för deras barn hade tråkigt på flyget, planera bättre själva var mitt svar.