Medeltida hästar

Welsh mountainponny? :confused: Jag tyckte det såg ut som en Welsh Cob eller möjligen en Welshponny av cobtyp. Svårt att avgöra hur stor mannen i filmen var.

Welsh mountainponny? :confused: Jag tyckte det såg ut som en Welsh Cob eller möjligen en Welshponny av cobtyp. Svårt att avgöra hur stor mannen i filmen var.
Jag tänker att vissa britter inte skiljer på sektionerna så slaviskt. Alla welshponnys har samma ursprung från Wales. Jag tror inte att han använder "welsh mountain" för att säga "sektion a" utan för att säga welshponny. Och det är mycket troligt att någon form av welshponny fanns på gårdarna på medeltiden.

Jag tänker att vissa britter inte skiljer på sektionerna så slaviskt. Alla welshponnys har samma ursprung från Wales. Jag tror inte att han använder "welsh mountain" för att säga "sektion a" utan för att säga welshponny. Och det är mycket troligt att någon form av welshponny fanns på gårdarna på medeltiden.

Fast det kändes väldigt slarvigt... Bättre att säga welshponny då (vilket iofs inte heller är rätt). Den häst han beskriver låter dessutom mer som en häst av cobtyp, inte en häst som kommer från Wales bergsområden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 616
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 730
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 473
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar