Medeltida hästar

Welsh mountainponny? :confused: Jag tyckte det såg ut som en Welsh Cob eller möjligen en Welshponny av cobtyp. Svårt att avgöra hur stor mannen i filmen var.
 
Welsh mountainponny? :confused: Jag tyckte det såg ut som en Welsh Cob eller möjligen en Welshponny av cobtyp. Svårt att avgöra hur stor mannen i filmen var.
Jag tänker att vissa britter inte skiljer på sektionerna så slaviskt. Alla welshponnys har samma ursprung från Wales. Jag tror inte att han använder "welsh mountain" för att säga "sektion a" utan för att säga welshponny. Och det är mycket troligt att någon form av welshponny fanns på gårdarna på medeltiden.
 
Jag tänker att vissa britter inte skiljer på sektionerna så slaviskt. Alla welshponnys har samma ursprung från Wales. Jag tror inte att han använder "welsh mountain" för att säga "sektion a" utan för att säga welshponny. Och det är mycket troligt att någon form av welshponny fanns på gårdarna på medeltiden.

Fast det kändes väldigt slarvigt... Bättre att säga welshponny då (vilket iofs inte heller är rätt). Den häst han beskriver låter dessutom mer som en häst av cobtyp, inte en häst som kommer från Wales bergsområden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 683
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 290
Senast: mars
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bockhov
  • Sluta rida?

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp