Medel mot tonårsfinnar?

Tussinussen

Trådstartare
Nu har min 13-årige son börjat få lite tonårsfinnar och jag vill hitta ett medel åt honom, typ en ansiktstvätt.

Det finns hur mycket som helst på hyllorna, är det någon som kan rekommendera något?

Sv: Medel mot tonårsfinnar?

Har inget tips på ansiktstvätt, men skulle någon finne bli stor så är det suveränt att sova med ett plåster med alsolsprit på över finnen. Borta på morgonen! Eller åtminstånde betydligt mindre.

Det viktigaste är en mild ansiktsrengöring som inte torkar ut och en återfuktande kräm. Gärna ekologiskt. Weledas saker brukar vara milda och inte lukta så starkt.
Stramar ansiktet mellan tvätt och kräm är rengöringen för stark och torkar ut, vilket ger en större talgproduktion och fler finnar.

Probiotika kan också hjälpa om inte ansiktstvätten gör det :)

Clerasil tycker jag fungerar alldeles utmärkt! Tvättar ansiktet med det en gång varje kväll och pormaskar och finnar håller sig
borta. :)
Om man redan har en finne som man vill bli av med kan man ta lite raksprit på den innan man går och lägger sig. Detta gör man varje kväll tills den försvinner. Spriten torkar ut finnen och tar död på bakterierna. Funkar väldigt bra!

Vichy tycker jag är oslagbar när det gäller receptfritt. Jag har haft problem med finnar sedan tidig tonår och provat det mesta.

Det är dessa jag använder
vichy-583x420.jpg

Har inget tips på ansiktstvätt, men skulle någon finne bli stor så är det suveränt att sova med ett plåster med alsolsprit på över finnen. Borta på morgonen! Eller åtminstånde betydligt mindre.

Och drottning Silvias bästa tips - tandkräm! Man får kleta på det en stund innan man lägger sig så att det hinner torka för annars blir det tandkräm precis överallt ;) Men det funkar!

Jag har haft mycket besvär i vuxen ålder och har aldrig lyckats få det att fungera med några medel. Sen jag började strunta i alla ansiktsvatten, tvålar och krämer och göra tvärtom, knappt ens tvätta ansiktet (sköljer bara av med vatten när jag duschar, och det är inte ens varje dag) är finnarna väck. Kanske hade de försvunnit ändå för att jag äntligen vid 32 års ålder vuxit ifrån dem, det kan jag förstås inte svära på, men skönt är det i alla fall! Hoppas ni hittar nåt som funkar för din kille!

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 149
Senast: cherie
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 413
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 508
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar