Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför har du ångest? Tror du att du ska få kritik?Imorgon är det dags för det årliga medarbetarsamtalet och jag har ångest.Hur kan man lugna sig? För så hemsk kan det ju inte bli. Någon som har några bra tips?
Imorgon är det dags för det årliga medarbetarsamtalet och jag har ångest.Hur kan man lugna sig? För så hemsk kan det ju inte bli. Någon som har några bra tips?
Imorgon är det dags för det årliga medarbetarsamtalet och jag har ångest.Hur kan man lugna sig? För så hemsk kan det ju inte bli. Någon som har några bra tips?
Kan du inte skriva upp tre saker som du tycker att du gör bra på jobbet? Sen skriver du upp en sak som du tycker funkar mindre bra på jobbet, som du vill ta upp med chefen. Skriv även upp vad du tycker att du förtjänar i lönelyft, och motivera det.Tills i år har de utvecklat ett verktyg som vi ska fylla i inför samtalet, men det var väldigt konstiga frågor med där. Så det är ingen som riktigt har kunnat svara på dessa frågor ordentligt. Är andra gången jag har utvecklingssamtal.
Det som är jobbigt är att jag aldrig är nöjd med min jobbprestation. Sen så har jag ibland svårt att säga vad jag tycker och tänker.
Tills i år har de utvecklat ett verktyg som vi ska fylla i inför samtalet, men det var väldigt konstiga frågor med där. Så det är ingen som riktigt har kunnat svara på dessa frågor ordentligt. Är andra gången jag har utvecklingssamtal.
Det som är jobbigt är att jag aldrig är nöjd med min jobbprestation. Sen så har jag ibland svårt att säga vad jag tycker och tänker.
Vad har du ångest över?
Jag hade medarbetarsamtal i går, det var mest bara härligt.
Frågor om mig, min utveckling, arbetsbelastning, om chefen, om gruppen och lite annat.
Vi har inte löneförhandling, utan får lönebesked, så jag pratade om lön också. På eget initiativ.
Ser inte problemet? Sist så hade vi också en "mall" där frågorna inte stämde med det vi gjorde på vår arbetsplats då de använde samma mall inom hela kommunen oavsett verksamhet. Tror vi kom till fråga två innan det spårade ur och jag sa vad jag tyckte och tänkte. Inga problem alls.
Mallar är ju ofta just generella, det gäller ju att kunna utgå från frågeställningarna som brukar täcka in de flesta områden (arbetsmiljö, uppgifter, utveckling, ledarskap, medarbetarskap, eventuella hemförhållanden man vill lyfta osv.).
Vet ju inte hur er mall såg ut men man brukar kunna utgå från frågorna och göra "sin dialog" medarbetare och chef emellan.
Blir lite förskräckt över att ett samtal spårar ut efter två frågor.... Låter som om chef och/eller medarbetare missförstått syftet med samtalet. Blir också ofta konstigt om man tänker på sin arbetsgivare, närmsta chef som "de".
Jag hade också medarbetarsamtal igår. Vi har ny chef sedan en månad tillbaka (en av kollegerna) så det var lite stapplande från båda sidor medan vi försökte ta oss igenom mallen.Vad har du ångest över?
Jag hade medarbetarsamtal i går, det var mest bara härligt.
Frågor om mig, min utveckling, arbetsbelastning, om chefen, om gruppen och lite annat.
Vi har inte löneförhandling, utan får lönebesked, så jag pratade om lön också. På eget initiativ.
Vi pratar inte lön på våra samtal. Om någon ligger lågt i lön och vill göra det, så blir jag dock inte överraskad och tar det kort.