A
aldente
Jag är mycket, men ej westernryttare jag rider mycket iskogen men jobbar mina hästar både där och på banan. Rider ibland i lite friskare tempo för att bygga kondition på dom. Mina hästar är lydiga, går i balans och är pigga och friska. Saken är den att jag har brist på ridkompisar bor i skogen, men det finns några här i trakten som rider Western. Har frågat om dom vill hänga på men får oftast höra en massa ursäkter som att deras hästar är för pigga eller "laddade" så det går inte att rida ut med andra hästar "just nu". Båda har Westernraser och tävlar reining.
Dom gånger jag har fått sällskap i skogen har det mest varit skritt lite jog =takta på bogarna med mulen i knähöjd plus snigel galopp (som får mitt fullblod att få totalt spatt. Båda är livrädda att gasa på lite , går dom inte att stanna då eller? Ursäkta men vad skall man med världens snabbaste häst till om man bara vågar gasa inom ridbana med 2m staket ?
Är ni sådana alla western ryttare eller har jag stött på några avarter?
Dom gånger jag har fått sällskap i skogen har det mest varit skritt lite jog =takta på bogarna med mulen i knähöjd plus snigel galopp (som får mitt fullblod att få totalt spatt. Båda är livrädda att gasa på lite , går dom inte att stanna då eller? Ursäkta men vad skall man med världens snabbaste häst till om man bara vågar gasa inom ridbana med 2m staket ?
Är ni sådana alla western ryttare eller har jag stött på några avarter?