Meanwhile in London *ulvlek*

@Novali01 verkar inte vilja svara och jag tänker titta på tv nu! :D
Så min röst kommer att hamnar där idag, att lägga en enkel röst på bollen som har talat om att hon inte kom hem i tid och hittade leken känns som om man gör det väldigt enkelt för sig. Att dessutom inte svara på frågor om sina egna uttalande känns ännu mer skumt och så mycket annat har hon inte kommit med heller.
Snurrfian röstar på Novali01

Ok. Jag har försökt att läsa igenom leken igen och jag har tittat på röstningen. Men jag blir inte så mycket klokare. Tycker att det @Blacksmithfarm skriver i #197 är en bra sammanfattning. Jag vill gärna ha blacksmithfarm på goda sidan baserat på det, men samtidigt är det någonting en ulv också kan komma fram till.

Men kanske vågar jag mig på att sätta snurrfian liiite mer åt onda hållet, eftersom hon röstade på en god fio. I och för sig så brukar goda vara duktiga att rösta på varandra, så jag vet att det är en extremt tunn teori.

@Novali01 pratar om en sammansvärjning mot fio kan du förtydliga vad du menar? För jag hänger inte alls med. *kokosbollshjärna idag*

Vågat att sätta Snurrfian åt det onda hållet baserat på detta? Visst är det lätt att tänka att det är de onda som röstat på goda men det är ju inte helt ovanligt att goda lynchar goda, framförallt inte i första lynchen

Sådär

Varit upptagen hela dagen med att hjälpa vänner med deras stall och hundar då de är borta idag under dagen Och deras sto ska föla 1/6 om hon går enligt tiden så full bevakning på henne, hon har legat så högt som 21 på reffen sedan en vecka tillbaka så går ju inte att slappna av där.

Har dock läst igenom vad som skrivits, har haft ett öga på tråden via mobilen under dagen också

Jag har inte släppt mina misstankar mot Mirtai från imorse och detta inlägget av henne i em :

får mig att känna igen från en annan gång jag misstänkte henne och hon gick i försvarsläge med något i stil med att "nu får du allt ta och lugna ner dig" om jag inte missminner mig så var det den gången jag självmordsbombade mig och tog med mig Mirtai, som mycket riktigt var ulv
clip_image002.png
Nu riktar hon det mot Bsf som röstade på henne igår.

I övrigt så verkar de flesta fastnat på gårdagens ickelynch, och det är klart att det är frustrerade, irriterande, förvillande osv att inte riktigt veta varför det gick som det gick, men fortfarande är det de onda vi behöver ha ut för att vinna.

Missförstå mig inte , jag vill också veta varför ingen lynchades, men just nu kan jag inte se att fortsatt nystning i det gynnar några andra än ulvarna faktiskt.

Jag behöver inte tänka längre över vart min röst kommer hamna idag

Jag tror att Mirtai fiskade rejält igår efter ledarvargen, ffa som det under hennes aktiva period igår fortfarande verkade som att det var vid LYNCH ledarvargen skulle döda annan ulv och därefter ingå i lyan. Vilket ju i så fall skulle ge oss goda 2 ulvar på ett bräde sas. Så det förstår jag att ulvarna inte ville råka ut för.

Mirtais totala fokusering på vad som alla skrev / tyckte om ledarvargen i hennes sammanställning stärker min övertygelse om att hon inte spelar på min planhalva denna gången

Så baserat på ovanstående

quarter4ever röstar på MIrtai

Jag förstår att det verkar så men det var faktiskt helt ärligt inte så. Jag skrev ur minnet det jag kom ihåg att folk hade pratat om i en kort paus på jobbet. Och eftersom många nyligen pratat om ledarvargen blev det ganska naturligt så att jag nämnde det flera gånger.
Hjälper jag någonsin till i jakten mot ulvar?
clip_image004.png
Tror jag är bättre på att hitta ulvar när jag är ond.
Men habinis. Hur kan du ha missat att jag var med när du och jag skrivit några inlägg till varandra?
clip_image008.png
( #96 , #107, #101) .Annars är väl habinas röst inte så konstig.

Mår inte jätte bra idag så jag har inte haft tid/ork att sätta mig in i leken efter DL som var igårkväll. Ska nu läsa igenom vads om hänt. Nu har jag inte läst varför Q och bsf misstänker Mirtai men jag tycker det var konstigt att hon i ett teori inlägg nämde mig som bara berättat att jag hittat hit men inte nämt andra som varit inne i leken (Habina var en av dem iallfall).

Som sagt, skrev ur minnet om de andra och ditt inlägg låg så jag såg det och då tog jag med det också

Artline röstar på Novali01

Det känns som följde Habina på något sätt precis som de pratade utanför leken eller om hon ville hinta till Habina. Sedan känns rösten på bollen skum. Känns sådär att rösta på någon som är rätt ny. För hon kan lika gärna vara skum för hon är ny men samtidigt. Förra gången jag inte vågade rösta på henne för hon var nybörjare så var hon faktiskt ulv.

(om novali är god. förlåt. Lekarna är sådana man blir misstänkt för allt. Fortsätt bara att kämpa på. I mina två första lekar så åkte jag i andra lynchen och i min tredje så åkte jag i tredje lynchen. Sedan vände det :p)

I en ulvlek tas minsta skämt på blodigt allvar?
clip_image004.png

Men en förstadags teori kan ju även bestå av att älgen på din avatar ser ond ut
clip_image006.png
så allt är väl relativt

Nåja

skämt åsido, det är klart att det känns orättvist med vissa röster på DL1 , så det har jag full förståelse för!

Tyvärr så har jag annat på dig som fått dig under min radar idag( se mina teorier imorse samt i mitt röstinlägg) så just denna gången får du inte gehör för att det skulle vara orättvist

Jag har inget mot att få röster på mig, det hör till leken :) När du tex röstar på mig med en (visserligen felaktig) teori som bygger på det faktiska spelet har jag inget mot det mer än att det är trist att dö

Men när de bygger på ett skämt känns det sådär. Risken är ju stor att vi hamnar i ett läge där ingen vågar skriva något alls inför dl1 eftersom allt kan användas som en teori.

DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai
18:51 Habina röstar på Artline
18:53 Novali01 röstar på bollen__
19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:53 Hjartagna röstar på Novali01
21:08 Snurrfian röstar på Novali01
21:10 Artline röstar på Novali01

Mirtai: 2
Artline: 1
bollen__: 1
Novali01: 3

och detta inlägget får mig att undra över om du vill vrida blickarna mot Habina istället för dig själv?

Jag har ingen aning om vart jag har Habina, röstade själv på henne igår, men just för att @fio var god, och som vi vet tvilling, skulle göra att vi därmed skulle fundera/klura över Habinas roll, nä det går inte ihop för mig!

Tja, Fio var helt övertygad om att Habina var ond. Fio är den enda vi faktiskt vet är (var) god så jag vill iaf inte helt utesluta något. Men jag har inte heller sagt att Habina skulle vara ond, bara att det tål att klura lite på varför fio uttryckte sig så tvärsäkert

Jag tror jag går med teorin om att alla var goda som var inne igår! Det är så osannolikt att det är sannolikt...
clip_image002.png
och för att då försöka teoria om vem jag tänker borde mest sannolikt vara ond så går min tanke till bollen. Verkar ligga väldigt lågt av okänd anledning, skriver nästan ingenting men när hon är här så försöker hon ligga lågt o gömma sig bakom:

Och ytterligare "förvirring" citat:
"Haha! Jag känner mig mer förvirrad än vanligt
clip_image004.png
"

Pga ovanstående tror jag att bollen är ond då hon uppenbart försöker smyga under radar!

Novali röstar på bollen_

Det här sticker i ögonen på mig. Tycker verkligen inte om när folk får röster på sig för att IRL kom ivägen. Är det för att Novali är ond och letar enkla teorier eller är hon ensam nybörjare? Var någon lek där hon gjorde precis likadant och då var hon ensam god så vet inte ritkigt vad jag ska tro?

Nu har jag funderat en stund. och jag tycker att Q's teorier mot mirtai tyder på att hon (Q) är god. Det gör att jag också kommer att rösta på Mirtai, för att jag tror att det är bästa chansen att få ut en ond ikväll.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

För jag tror att Q har n poäng i sina teorier mirtai ville slå ifrån sig min röst på henne med att den baserats på ett skämt från hennes sida. Det skaver tycker jag.

Q verkar säker, antingen vet hon något, eller så luras hon. Jag väljer för tillfället att tro på henne.

Vad skaver? Att jag tycker det är tråkigt när en röst på mig baseras på något jag skrev som ett skämt?

eh?

hur kan du ta en som är under lupps kommentar att den bara skämtade som ett alternativ att tro på det? När det finns mera som är graverande för den som säger det?

Fast nu gör du sådär igen ;) Bara för att du har någon under lupp behöver det inte betyda att alla andra måste ha det :p

Jag förstår att det verkar så men det var faktiskt helt ärligt inte så. Jag skrev ur minnet det jag kom ihåg att folk hade pratat om i en kort paus på jobbet. Och eftersom många nyligen pratat om ledarvargen blev det ganska naturligt så att jag nämnde det flera gånger.

Som sagt, skrev ur minnet om de andra och ditt inlägg låg så jag såg det och då tog jag med det också
Jag tänkte mest att du nämde något om Habina i kommentarerna om fio. Då kändes det som habina saknades i den listan :)

Mirtai röstar på Novali

Dels eftersom jag vill räda mig själv men också eftersom jag funderar över hennes röst på Bollen
Jag tänkte mest att du nämde något om Habina i kommentarerna om fio. Då kändes det som habina saknades i den listan :)

Ja, hon skrev så väldigt säkert att Habina var ond. Det fastnade i minnet och när jag skulle göra min sammanställning tog jag med det. Hade ingen koll på vad Habina skrivit och hade inte tid att kolla upp det, därav fick hon inte vara med

Jag har inget mot att få röster på mig, det hör till leken :) När du tex röstar på mig med en (visserligen felaktig) teori som bygger på det faktiska spelet har jag inget mot det mer än att det är trist att dö

Men när de bygger på ett skämt känns det sådär. Risken är ju stor att vi hamnar i ett läge där ingen vågar skriva något alls inför dl1 eftersom allt kan användas som en teori.
Men många röster i första dl är pågrund av OT. Så en röst känns inte så farligt. Värre blir det om man får en andra röst och åker pågrund av ett skämt.

Men många röster i första dl är pågrund av OT. Så en röst känns inte så farligt. Värre blir det om man får en andra röst och åker pågrund av ett skämt.

så är det ju. men jag ville ändå kommentera att det var på grund av ett skämt så att ni andra inte skulle missa det

Mirtai röstar på Novali

Dels eftersom jag vill räda mig själv men också eftersom jag funderar över hennes röst på Bollen

Ja, hon skrev så väldigt säkert att Habina var ond. Det fastnade i minnet och när jag skulle göra min sammanställning tog jag med det. Hade ingen koll på vad Habina skrivit och hade inte tid att kolla upp det, därav fick hon inte vara med
Feta rösten :)

OK följer röstningen med skräckblandad förtjusning!!:eek:
DL 2

varför dessa röster på @Novali01 ?
jag har själv varit misstänksam mot henne ,men att min huvudmisstänkta lägger rösten där och även min misstänkta ledarvarg gör mig riktigt på alerten!!
@Novali01 du behöver komma in och ändra din röst för att rädda dig själv!
Jag tror inte att du är ond längre med denna röstning som stöd!
Kick som asses!!!

OK följer röstningen med skräckblandad förtjusning!!:eek:
DL 2

varför dessa röster på @Novali01 ?
jag har själv varit misstänksam mot henne ,men att min huvudmisstänkta lägger rösten där och även min misstänkta ledarvarg gör mig riktigt på alerten!!
@Novali01 du behöver komma in och ändra din röst för att rädda dig själv!
Jag tror inte att du är ond längre med denna röstning som stöd!
Kick som asses!!!
Som jag ser det är det ett försök att rädda MIrtai som de onda ger sig på!

Jag kan förstå rösterna på Novali, men jag vet inte...
Jag tycker ändå att sättet som Q har lagt fram sina teorier tyder på godhet. Att hon la dagens första röst tror jag också indikerar att hon kan vara god. Därför får min röst ligga kvar på Mirtai.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka