del 2 från förra inlägget ( det blev visst långt fler än 10000 tecken )
Hm undrar om hon uttrycker en viss frustration över att inte vara säker på vem ledarvargen är? För alla andra onda har hon ju koll på
mitt inlägg igår efter att inte haft möjlighet att närvara under dagen pga kört häst
snurrfian undrar hur jag tänker med min långsökta teori om vem ängeln kan ha skyddat
bollen__ funderar också, och hon har en poäng Habina kanske rentav kände sig hotad för upptäckt? ( även om hon lurade mig )
Habinas inlägg igår morse efter nattdl, hon verkar känna sig misstänkt av snurrfian? i övrigt kopierar hon nämast sina funderingar från dagen innan.
Fotnot, jag tror inte att ledarvargen har kunnat stoppa en lynch, jag är mer inne på att ängeln har haft en sån förmåga, eller möjligen bagaren, att kunna stoppa en lych mot sig själv. Att en ond inte skulle kunna det tycker jag LLs uppdatering om att Mimmy blev rasande talar för och det är också därför jag tror att en god roll har ett finger med i spelet. OM LL stoppade lynchen pga så många missade rösta, då tycker jag hon borde kunnat skriva ut det, för ser inte att det rubbar balansen.
HM ja ulv som ulv för en ledarvarg ( eh ulv?) lite typiskt så de onda gör, har lite svårt att komma ihåg vem som gjorde / skrev vad, och det gäller i ännu högre grad för ledarvargen som ju faktiskt har hela facit( förutom rollfördelningen bland de goda) ( ulvarna har ju osäkerhetsfaktorn att de har en okänd allierad i klumpen "goda")
Hon komihåg fel om vilka som var uppe till lottning i första dl det är det jag syftar på med svårt att hålla reda på, de goda brukar ha mer järnkoll, även om det händer att man gör fel.
Hm undrar om hon uttrycker en viss frustration över att inte vara säker på vem ledarvargen är? För alla andra onda har hon ju koll på
Det här är verkligen en supersvår lek, med tanke på att det är lite information i omlopp. Men samtidigt är den rätt rolig, just för att det inte blir för lätt att hitta onda. Tack @Koppen för det!
mitt inlägg igår efter att inte haft möjlighet att närvara under dagen pga kört häst
hemma igen efter 56 mil med hästkärra TOR Göteborg
Spinner vidare på min fundering från i morse-
är det rimligt att anta att ulvarna försökte käka ledarvargen inatt?
eller försökte de med nån annan?
Ängeln vet ju vem den skyddade och kanske kan dra slutsatser ifrån det?
snurrfian undrar hur jag tänker med min långsökta teori om vem ängeln kan ha skyddat
Hur menar du nu? Om de hade käkat ledarvargen så hade vi fått veta det, eller menar du att den de tror är ledarvargen är den samma som ängeln skyddade?
ja precis
jag tänker så här:
sett från ulvarnas perspektiv altså:
de vill inte käka bagaren
de vill inte käka ängeln som nog skyddat sig själv
spåraren kanske de trodde efter igår att den spårat klart och i sig är ofarlig idag? lite högt spel men inte orimligt att de tror det och väljer att vänta med den om de nu listat ut vem som är spårare förstås
kvar har vi en bybo de kan ha försökt hitta för all del
eller ledarvargen
Nu tänker jag ur strikt vinstperspektiv, OM den sista ulven idag lynchas så är det slut. kanske att de hellre chansar på att käka ledarvargen för att få en ny ulv i lyan som kanske är mindre i fokus än den ulv som är kvar?
allt detta är spekulationer, men visst kan de onda vilja ha kvar både den onda utanför lyan samt sista ulven frågan är om de var tillräckligt säkra på vilka goda som har vilken roll för att våga det?
eller om ängeln är riktigt smart så....
bollen__ funderar också, och hon har en poäng Habina kanske rentav kände sig hotad för upptäckt? ( även om hon lurade mig )
Jag funderade lite i de banorna imorse. Att ulvarna kanske vela äta ledarvargen för att de kände att den kvarvarande ulven var för misstänkt eller så. Samtidigt så vet jag inte riktigt om jag tycker att vi hade någon som vi starkt misstänkte för ulv före nattDL?!
Habinas inlägg igår morse efter nattdl, hon verkar känna sig misstänkt av snurrfian? i övrigt kopierar hon nämast sina funderingar från dagen innan.
Kopierar det jag skrev tidigare idag nedan. Det enda jag tycker har ändrat sig är att en god försvunnit från listan (som jag förvisso inte var särskilt säker på var god). Resterande tankar kvarstår, om jag skulle bli käkad i natt. Jag reagerar dock på snurrfians röst på mig, hon verkar ha bestämt sig för att jag är ledarvarg baserat på att novali01 följde mig i röstningen (kanske även ett teoriinlägg). Men borde det inte vara tvärt om? Att ledarvargen följer ulven?
quarter4ever. Med tanke på hur drivande hon var i dl2 mot mirtai så är jag rätt övertygad om att hon är god. När hon dessutom började misstänka novali01 med bra exempel, redan innan dl2 var avslutat, så känns det som att ingen ond skulle ha spelat så. God i min bok.
Snurrfian. Var rätt tydlig med att misstänka novali01, men det skulle kunna vara ett alibi. Vet inte alls var jag har henne. Skulle kunna vara ulv eller ledarvarg, men det känns knepigt med tanke på hur hon resonerade kring novali01 i dl3.
bollen__. Ja jösses... Här har jag verkligen ingen koll. Bollen__ kan vara precis vad som helst, så med uteslutningsmetoden bör hon vara ulv. Eller kanske ledarvarg. Hm...
Hjartagna. Rent logiskt har jag svårt att se att hjartagna är ond. Möjligen om hon är ledarvargen då. För varför skulle ulven novali01 lägga upp en kollega till lottning? Det låter väldigt konstigt. Visst finns det en liten risk att novali01 klantade till det och de hade några svettiga minuter i lyan innan det blev klart att hjartagna inte rök, men det känns inte alls troligt. Får därför vara god just nu.
Fotnot, jag tror inte att ledarvargen har kunnat stoppa en lynch, jag är mer inne på att ängeln har haft en sån förmåga, eller möjligen bagaren, att kunna stoppa en lych mot sig själv. Att en ond inte skulle kunna det tycker jag LLs uppdatering om att Mimmy blev rasande talar för och det är också därför jag tror att en god roll har ett finger med i spelet. OM LL stoppade lynchen pga så många missade rösta, då tycker jag hon borde kunnat skriva ut det, för ser inte att det rubbar balansen.
Jag tror fortfarande att lynchen stoppades på LL order, inte någon roll, jag tror att hon helt enkelt tyckte att det var synd att någon skulle åka ut när det var så många som missade röstningen.
Om det är så att ledarvargen skulle ha kunnat stoppat en lynch så lutar det väl ännu mer åt att Hjartagna är ledarvargen i och med att det då var lottning mellan henne och Mirtai som var ulv. Och när det dessutom är Hjartagna som lanserar den idén så gör det mig rätt misstänksam.
Så jag förstår inte hur du kan sätta henne så tvärsäkert åt det godare hållet.
HM ja ulv som ulv för en ledarvarg ( eh ulv?) lite typiskt så de onda gör, har lite svårt att komma ihåg vem som gjorde / skrev vad, och det gäller i ännu högre grad för ledarvargen som ju faktiskt har hela facit( förutom rollfördelningen bland de goda) ( ulvarna har ju osäkerhetsfaktorn att de har en okänd allierad i klumpen "goda")
Hon komihåg fel om vilka som var uppe till lottning i första dl det är det jag syftar på med svårt att hålla reda på, de goda brukar ha mer järnkoll, även om det händer att man gör fel.
Sorry, fel ulv, Men ulv som ulv!