Meanwhile in London *ulvlek*

Jag tror fortfarande att lynchen stoppades på LL order, inte någon roll, jag tror att hon helt enkelt tyckte att det var synd att någon skulle åka ut när det var så många som missade röstningen.
Om det är så att ledarvargen skulle ha kunnat stoppat en lynch så lutar det väl ännu mer åt att Hjartagna är ledarvargen i och med att det då var lottning mellan henne och Mirtai som var ulv. Och när det dessutom är Hjartagna som lanserar den idén så gör det mig rätt misstänksam.
Så jag förstår inte hur du kan sätta henne så tvärsäkert åt det godare hållet.
Lottning mellan mig och Mirtai har det ju inte varit. Däremot mellan mig och Habina som i sig också var ulv. Inte för att det gör mig till ledarvarg ändå.

Men @bollen__ vad har du att säga? Det är väldigt lite från dig i den här leken? Jag är lite rädd att vi är tre goda som jagar varandra och Bollen är ledarvarg och bara lutar sig tillbaka och ser vad vi kommer fram till... Det är väldigt svårt att uttyda något av Bollens röstningar i och med att hon missat två röstningar, och de två röster hon har lagt känns väldigt enkla...

jag resonerar så här
jag tror ju inte att ulvarna ville ta ledarvargen inatt faktiskt;)
så de måste ju ha trott att de gått på ängeln eller spåraren.( för bagaren är jag övertygad om att de försökte undvika att hitta)
Då är ju frågan vem ängeln skyddade den natten de missade att käka?
för det kan ju inte ha varit ängeln själv- för då hade de ju vetat vem det var?
Eller skyddade ängeln en annan den gången så de hade tre alternativ kvar att välja mellan som ängel, bagare kontra ledarvarg? och de då valde fel?

och om habina var ulv så känns det som Hjartagna borde vara god, med tanke på att lynchen stoppades!
då finns det bara en möjlig ledarvarg, numera ulvkandidat kvar för mig:sneaky:
spinner vidare på detta, hjartagna missade att rösta i dl1, så kanske därför hennes roll fick en möjlighet att stoppa lynchen då hon med säkerhet nog röstat på Habina om inte annat för att rädda sig själv?

Nu är det alltså Q, Snurrfian Bollen och jag själv kvar.

Utifrån hur dl 2 gick och till viss del även dl 3 så har jag Q på en god roll. Facit av DL 4 stärker den tesen så jag tror faktiskt att Q får stanna där.

Då är det två spelare kvar som kan ha den sista onda rollen. Eftersom jag vet att jag själv inte har den.

Både Habina och Novali01 som vi vet var ulvar har lagt var sin röst på Bollen även om bådas sedan har ändrat till en annan spelare. Den enda i övrig som röstat på Bollen är Artline som vi vet var god.
Snurrfian har å andra sidan kommit ända hit i leken utan att få en enda röst på sig.
Vet inte riktigt vart jag vill komma med det, men det är lite intressant.

De båda ulvar som röstade i första DL la båda sina röster på mig och det finns ingen mer röst där. kan det innebära att Bollen ändå var ledarvarg, hon missade att rösta och kunde därför inte gå in och följ ulvarnas exempel?

Å andra sidan hade Snurrfian redan röstat då och skrev sedan inte i tråden förrän på morgonen efter. Så hon kanske helt enkelt inte hann vänta på vad ulvarna skulle rösta på?
Novali01 uppmanade även bollen__ att det var dags att visa lite teorier och bidra till leken. Samtidigt som hon var på mig i samma inlägg. Skulle hon verkligen gå på bollen__ så samt lägga en väldigt enkel röst på henne i mirtailynchen om hon ingick i lyan? Hade det varit @cirkus eller @glömmerallt ( eller någon av de andra gamla rävarna) så hade jag inte hållt det för omöjligt men Novali01 tror jag inte hunnit bli så slipad än faktiskt.

Novali01 uppmanade även bollen__ att det var dags att visa lite teorier och bidra till leken. Samtidigt som hon var på mig i samma inlägg. Skulle hon verkligen gå på bollen__ så samt lägga en väldigt enkel röst på henne i mirtailynchen om hon ingick i lyan? Hade det varit @cirkus eller @glömmerallt ( eller någon av de andra gamla rävarna) så hade jag inte hållt det för omöjligt men Novali01 tror jag inte hunnit bli så slipad än faktiskt.
Fast nu tänker du lite för långt, den onda som är kvar nu är ledarvargen, lyan vet inte vem som är ledarvargen så att ligga på någon utanför lyan är inte så konstigt.
Om det är så att Bollen är ledarvargen så skulle det även kunna förklara varför lyan käkade henne i natt, de kanske trodde att det var ett enkelt käk och så visade det sig vara ledarvargen.

Nämen inte skulle väl jag :angel:

Fast nu tänker du lite för långt, den onda som är kvar nu är ledarvargen, lyan vet inte vem som är ledarvargen så att ligga på någon utanför lyan är inte så konstigt.
Om det är så att Bollen är ledarvargen så skulle det även kunna förklara varför lyan käkade henne i natt, de kanske trodde att det var ett enkelt käk och så visade det sig vara ledarvargen.
jo det är sant. det är ingen ursprungsulv det handlar om

sitter nu och går igenom både bollen__ och snurrfian igen eftesom Habina var ulv
fastnade på detta inlägget av snurrfian:
Jag tänkte på den där första röstningen, lyan kanske räknade med att det skulle komma in ett gäng till och rösta innan dl?
DL 1
21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:34 Snurrfian röstar på fio
21:43 Habina röstar på Hjartagna
21:43 Novali01 röstar på Hjartagna
21:49 fio röstar på Habina
21:59 Artline röstar på Snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Habina

Som Mirtai, de räknade kanske med att hon skulle komma in och rösta på någon annan, och om det nu även är Hjartagna så räknade de kanske kallt med att det skulle vara säkert att lägga en andra röst.
Alternativet är att det är du som är ulven och Novali följde sin kollega.

hela inlägget känns väldigt mycket som ledarvarg som signalerar till lyan att titta här jag vet vilka ni är och att hjartagna är god även om hon skriver att hjartagna skulle ha förväntats komma in och styra upp röstningen.
sedan funderar jag över eftersom jag själv innan hade starka funderingar om att Hjartagna nog var ledarvarg ändå så kanske det också var vad lyan trodde?
Att hennes inlägg igår i Artlinelynchen om artline och lite om mig, kanske fick dem att tro det?
Och hon röstar på goda artline igår, ( jag gjorde det också, även om jag hade flera kandidater att välja mellan)
medans Snurrfian röstar på Habina, en andra röst dessutom? Kan ju ha fått dem att tro att hon var god och hjartagna ond?
För som jag skrev tidigare idag, jag är rätt övertygad om att lyan INTE ville ta ledarvargen, de tog den de trodde var ängel, helt enkelt. Jag tror också att de inte visste vem ängeln var för att denna skyddade en annan den natten det inte blev käk, troligen en de antingen anat vilken roll den har eller kanske Artline som åkte igår? så då hade de några att välja emellan, och då bestämt sig för att den tror vi är spåraren, en annan som deras allierade, och vem som troligast inte var varken det ena eller det andra som då troligen blir bagaren i deras pussel, och kvar får de den troliga ängeln, vilken de kan ha trott kan ha försökt skydda annan än sig själv kanske:devil:
Så eftersom de ju käkade ledarvargen så måste man nog tänka lite bakvänt, att vem kan de ha trott var ledarvargen, felaktigt, och vem kan de ha trott vara ängel?
hm

sitter nu och går igenom både bollen__ och snurrfian igen eftesom Habina var ulv
fastnade på detta inlägget av snurrfian:

hela inlägget känns väldigt mycket som ledarvarg som signalerar till lyan att titta här jag vet vilka ni är och att hjartagna är god även om hon skriver att hjartagna skulle ha förväntats komma in och styra upp röstningen.
sedan funderar jag över eftersom jag själv innan hade starka funderingar om att Hjartagna nog var ledarvarg ändå så kanske det också var vad lyan trodde?
Att hennes inlägg igår i Artlinelynchen om artline och lite om mig, kanske fick dem att tro det?
Och hon röstar på goda artline igår, ( jag gjorde det också, även om jag hade flera kandidater att välja mellan)
medans Snurrfian röstar på Habina, en andra röst dessutom? Kan ju ha fått dem att tro att hon var god och hjartagna ond?
För som jag skrev tidigare idag, jag är rätt övertygad om att lyan INTE ville ta ledarvargen, de tog den de trodde var ängel, helt enkelt. Jag tror också att de inte visste vem ängeln var för att denna skyddade en annan den natten det inte blev käk, troligen en de antingen anat vilken roll den har eller kanske Artline som åkte igår? så då hade de några att välja emellan, och då bestämt sig för att den tror vi är spåraren, en annan som deras allierade, och vem som troligast inte var varken det ena eller det andra som då troligen blir bagaren i deras pussel, och kvar får de den troliga ängeln, vilken de kan ha trott kan ha försökt skydda annan än sig själv kanske:devil:
Så eftersom de ju käkade ledarvargen så måste man nog tänka lite bakvänt, att vem kan de ha trott var ledarvargen, felaktigt, och vem kan de ha trott vara ängel?
hm
Jag tror att min morgontrötta hjärna hänger med, även om tänka baklänges kändes lite väl avancerat så här tidigt på morgonen. :p
Men jag tror nog att du har rätt, de har ju ingen nytta av att käka ledarvargen, i princip har de väl förlorat nu? Och som du skriver ville de säkert undvika bagaren.
Du verkade ju själv vara ganska säker på att bli käk, och iom att du uppmanat ängeln att skydda sig själv så blev jag förvånad att de inte åt dig? Jag kanske har misstolkat dig men i mina ögon så kan du inte ha någon annan roll, det gör att jag funderar lite hur de tänkte?

Men @bollen__ vad har du att säga? Det är väldigt lite från dig i den här leken? Jag är lite rädd att vi är tre goda som jagar varandra och Bollen är ledarvarg och bara lutar sig tillbaka och ser vad vi kommer fram till... Det är väldigt svårt att uttyda något av Bollens röstningar i och med att hon missat två röstningar, och de två röster hon har lagt känns väldigt enkla...
Jag vet! Jag har verkligen inget engagemang till att leka längre upptäckte jag iom denna lek. Så jag förstår att det inte finns mycket att ta på när det gäller mig. Hade hoppats att jag skulle bli käk men sån tur fick jag inte ha.
Jag vet inte riktigt vad jag tror. Måste dricka lite kaffe och se om jag får igång hjärnan. Men jag funderar en del över varför de inte åt Q. Alltså vad gjorde att de inte valde henne? Hon verkade ju själv vara ganska övertygad om att bli käk.

Jag vet! Jag har verkligen inget engagemang till att leka längre upptäckte jag iom denna lek. Så jag förstår att det inte finns mycket att ta på när det gäller mig. Hade hoppats att jag skulle bli käk men sån tur fick jag inte ha.
Jag vet inte riktigt vad jag tror. Måste dricka lite kaffe och se om jag får igång hjärnan. Men jag funderar en del över varför de inte åt Q. Alltså vad gjorde att de inte valde henne? Hon verkade ju själv vara ganska övertygad om att bli käk.
kan ha att göra med mina inlägg om rysk roulette kanske?:p
ville ju göra dem osäkra , och sedan vet vi ju inte vem ängeln skyddade den natt de misslyckades med käket? Jag tror ju inte att det var sig själv för då hade de ju tagit rätt.
Det kan ha varit mig ängeln skyddade så kanske trodde de att den skulle göra det igen?
Jag vet att jag spånade lite om att ängeln kan ha varit smart och skyddat ledarvargen tom vid det uteblivna käket och om det vore så , så är det ju inte konstigt att de gick på den inatt! Men hemskt långsökt och kanske inte troligt, men vore rent lysande spelat av ängeln i så fall!

kan ha att göra med mina inlägg om rysk roulette kanske?:p
ville ju göra dem osäkra , och sedan vet vi ju inte vem ängeln skyddade den natt de misslyckades med käket? Jag tror ju inte att det var sig själv för då hade de ju tagit rätt.
Det kan ha varit mig ängeln skyddade så kanske trodde de att den skulle göra det igen?
Jag vet att jag spånade lite om att ängeln kan ha varit smart och skyddat ledarvargen tom vid det uteblivna käket och om det vore så , så är det ju inte konstigt att de gick på den inatt! Men hemskt långsökt och kanske inte troligt, men vore rent lysande spelat av ängeln i så fall!
Hehe, det har du rätt i :p Bra spelat av dig också för det är ju lysande att du är kvar.
Nu när du skriver det så minns jag att du funderat i de banorna. Det vore verkligen lysande av ängeln isåfall, för då gissar jag att ulvarna trodde att det var en viktig god roll eller ängeln själv. Det kan ju förklara varför de käkade ledarvargen nu.

fast vilket enkelt käk trodde de att hon skulle vara?
Ängel?
spårare?

för bagaren ville de ju INTE ta
så då måste de ju i så fall trott att hon haft en av ovanstående roller om de valde henne från din hypotes sett?
Spårare har jag svårt att se att de trott, hon har inte varit med och tagit fram misstänkta helt enkelt på ett sätt som en spårare efter 4 dl skullle gjort
Ängel? möjligen, men finns inte mycket som talar för det som jag ser det? Hittar du några indikationer på det?

här sitter jag och spånar lite efter dl3, ang om de kan tänkas ta ledarvargen i nästa käk, samt lite om rollfördelningarna
Nu har jag funderat över denna och kan bara dra slutsatsen att det finns en ulv till samt en ledarvarg kvar, för annars borde leken tagit slut igår
Och då funderar jag på om Lyan försöker sig på att käka ledarvargen inatt? för om lynchen råkar gå mot en ulv idag sedan så måste det väl vara slut på ulvar sedan? Och om man tänker ett varv till på det så är det ganska logiskt att det är fler än 2 ulvar iom att spåraren har möjlighet att spåra 2.
Så då var det frågan, vem är ulv och ledarvarg av:

Habina
Snurrfian
Hjartagna
Artline
bollen__

det är alltså om jag inte har helt fel i min slutsats innan 2 onda kvar i detta gänget!
HM
:idea:

sedan finns det ju goda roller kvar
ängel
spårare
bagare
bybo( får det till bara en iom min slutsats innan att det är en ulv kvar)

Hjartagna funderar efter nattdl3 att om ulvarna tagit ledarvargen så borde den karvarande ulven dött.
Ingen dog inatt och det bör vara en ulv och en ledarvarg kvar efter LLs uppdatering av vinstvilkoren. Det borde innebära att ängeln gjort sitt jobb i natt. Eller @Koppen visst skulle en ulv dö om den åt ledarvargen även om det var en ensam ulv i lyan? Dvs ulven dö och Ledarvargen få äta nästa natt?

Snurrfians funderingar: här tror hon inte att bollen__ är ledarvarg men kan vara ulv,...
Om jag tittar på röstningarna så ser jag ett par olika scenarion:

Hjartagna är god i och med sin tidiga röst på på Novali dl 2, det skulle även kunna vara så att Hjartagna är ledarvargen och den tidiga rösten på Novali var ett försök att signalera till lyan som sen blev en lynch av en ulv.

Habina, Om det nu är så att Hjartagna istället är ulv så skulle Habinas röst på Hjartagna var ett försök att signalera till lyan, och sen följer hon upp med en lite udda röst på Artline. Sen lägger hon visserligen en tidig röst på Novali igår men det kan vara ett försök till alibi i och med att det var många som blev fundersamma efter lynchen dagen före.

Bollen gör mig nervös, jag tror inte att hon är ledarvarg men det skulle mycket väl kunna vara en ulv som smyger runt och inte gör något väsen av sig. :cautious:

Artline, rätar ut frågetecken och vill försvara alla som blir missförstådda, det gör att jag vill hålla henne åt det godare hållet, men det skulle kunna vara så att hon spelar extremt bra också. Men om hon satt i lyan, då borde de har pratat ihop sig och antingen skulle hon ha haft kvar sin röst på Novali eller inte lagt den där alls.

Quarter4ever, jag vill så gärna tro att hon är god, jag tycker att hennes tidiga röst på Mirtai pekar på det, att hon väntar så länge att lägga sin röst på Novali får mig lite fundersam men jag vet inte om det gör henne ond direkt?

Habinas funderingar efter nattdl3 .Jag tycker mig utläsa att hon har tre kandidater till ledarvargar, Hjartagna och Snurrfian , bollen__och försöker få fram det. Vill kanske att ledarvargen bör svara med att rösta och teoria på en god fram till nästa nästa lynch? hjartagna teoriar mycket om Artine och tom lite om mig röstar sedan på Artline .Snurrfian sammanfattar sina tankar med att misstänka Habina och Hjartagna röstar på Habina, bollen__ funderar över habina och Novali01s röster i första dl men missar att rösta ( skulle en ledarvarg verkligen göra det?)
Nu så kanske jag kan sammanfatta lite tankar. :)

quarter4ever. Med tanke på hur drivande hon var i dl2 mot mirtai så är jag rätt övertygad om att hon är god. När hon dessutom började misstänka novali01 med bra exempel, redan innan dl2 var avslutat, så känns det som att ingen ond skulle ha spelat så. God i min bok.

Artline. Jag har fortfarande svårt att få grepp om artline. Hon försvarade novali01s felskrivning (eller vad det nu var) och försökte förklara hur novali01 egentligen menade, samtidigt är det någonting som artline skulle kunna göra även som god. Har en liknande situation i bakhuvudet från någon tidigare lek.

Snurrfian. Var rätt tydlig med att misstänka novali01, men det skulle kunna vara ett alibi. Vet inte alls var jag har henne. Skulle kunna vara ulv eller ledarvarg, men det känns knepigt med tanke på hur hon resonerade kring novali01 i dl3.

bollen__. Ja jösses... Här har jag verkligen ingen koll. Bollen__ kan vara precis vad som helst, så med uteslutningsmetoden bör hon vara ulv. Eller kanske ledarvarg. Hm...

Hjartagna. Rent logiskt har jag svårt att se att hjartagna är ond. Möjligen om hon är ledarvargen då. För varför skulle ulven novali01 lägga upp en kollega till lottning? Det låter väldigt konstigt. Visst finns det en liten risk att novali01 klantade till det och de hade några svettiga minuter i lyan innan det blev klart att hjartagna inte rök, men det känns inte alls troligt. Får därför vara god just nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka