Meanwhile in London *ulvlek*

"Förstår inte vad hon har gjort för fel... Hon som är världens bästa vän. Säger aldrig nåt. Gör aldrig nåt. Frågar aldrig nåt. Gnäller inte ens när jag kramar henne för hårt! Och när mamma sydde nytt öga på henne, inte ens då skrek hon" säger Hello Kitty med tårar i ögonen.

Nu är hon arg. Riktigt jävla vansinnig tillochmed.
Hon tar ett hårt grepp om Daniel och föser honom in på sitt rum för att kn.... åpa ihop en bra plan hur alltihop går att stoppas.
Hon är ju iof bara ett gosedjur, men Hello Kittys gosedjur. Inte vilket som helst mao.

"Tills vi ses igen Charmy Kitty" säger hon och stoppar in henne i byrålådan.

Artline var Charmmy Kitty, bybo

1.jpeg

Jag är också nyfiken på vad @quarter4ever anser är skumt med mig, det skulle kunna hjälpa mig att placera henne.
Jag har skulle behöva lägga en röst nu, jag har en liten magsjuk kille här hemma så jag känner mig en aning ofokuserad på leken... :cautious:
Jag velar mellan @Habina @Artline och @Hjartagna just nu, men det skrämmer mig rätt mycket att @bollen__ känns helt anonym... Och jag har svårt att tro att det är fyra ulvar kvar... ;)
Om jag bara går på röststatestiken så känns Habina och Hjartagna de skummaste, men samtidigt vet jag hur röstningarna kan vara felvisande.
Jag tror ju att Q är god och borde alltså kunna följa hennes röst på Artline men samtidigt så kan hon vara fel ute och också... Jag får inte riktigt Novalis kommentar att gå ihop, Mirtai var ju inte god hon heller... Så varför skulle hon då uppmana "rösta på de goda" när det handlade om "rösta på den andra onda" Men varför försökte Artline reda ut det om hon var ulv? I det läget skulle det smartaste har varit att bara låta det passera...

Jag kommer hela tiden tillbaka till Habina och Hjartagna...
Jag åtanvänder mina funderingar från tidigare idag och Snurrfian röstar på Habina
Habina, Om det nu är så att Hjartagna istället är ulv så skulle Habinas röst på Hjartagna var ett försök att signalera till lyan, och sen följer hon upp med en lite udda röst på Artline. Sen lägger hon visserligen en tidig röst på Novali igår men det kan vara ett försök till alibi i och med att det var många som blev fundersamma efter lynchen dagen före.
du läste ju inlägget från mig i morse, så så ovetande kan du inte vara om vad jag finner skumt med dig?

"Förstår inte vad hon har gjort för fel... Hon som är världens bästa vän. Säger aldrig nåt. Gör aldrig nåt. Frågar aldrig nåt. Gnäller inte ens när jag kramar henne för hårt! Och när mamma sydde nytt öga på henne, inte ens då skrek hon" säger Hello Kitty med tårar i ögonen.

Hon tar ett hårt grepp om Daniel och föser honom in på sitt rum för att kn.... åpa ihop en bra plan hur alltihop går att stoppas.
Hon är ju iof bara ett gosedjur, men Hello Kittys gosedjur. Inte vilket som helst mao.

1.jpeg

attans rackarns, du är en trevlig typ @Artline
förlåt!:cry:

jag hade tre kandidater idag en var jag tvungen att välja....
Ibland har man fel helt enkelt.

Ja, jag hade ju egentligen tänkt satsa på bollen__ men tyckte det var lite viktigare att rädda mig själv. ;) Men känner mig ändå taskig. Det är förbaskat jobbigt när man har fel när man vill ha rätt. Men tur i oturen att artline bara var bybo.

Jag upplevde inte att du hittade så mycket skumt att du funderade att rösta på mig, när nu Artline dessutom visade sig vara bybo så gör det mig en aning misstänksam.
ja det stämmer ju än bättre med min bild av dig:D
Du blev inte mindre luden i mina ögon, sedan är det frågan om du väntar på att dra på dig pälsen eller om du redan har den?
som sagt , du var den jag började gå igenom imorse, så hade dig länge som första kandidat att rösta på, men i detta läget är det ju så att en ulv finns det, och det är den vi bör ta, så någon spelar väldigt bra god fast den är ond:cautious:

Kopierar det jag skrev tidigare idag nedan. Det enda jag tycker har ändrat sig är att en god försvunnit från listan (som jag förvisso inte var särskilt säker på var god). Resterande tankar kvarstår, om jag skulle bli käkad i natt. Jag reagerar dock på snurrfians röst på mig, hon verkar ha bestämt sig för att jag är ledarvarg baserat på att novali01 följde mig i röstningen (kanske även ett teoriinlägg). Men borde det inte vara tvärt om? Att ledarvargen följer ulven?

quarter4ever. Med tanke på hur drivande hon var i dl2 mot mirtai så är jag rätt övertygad om att hon är god. När hon dessutom började misstänka novali01 med bra exempel, redan innan dl2 var avslutat, så känns det som att ingen ond skulle ha spelat så. God i min bok.

Snurrfian. Var rätt tydlig med att misstänka novali01, men det skulle kunna vara ett alibi. Vet inte alls var jag har henne. Skulle kunna vara ulv eller ledarvarg, men det känns knepigt med tanke på hur hon resonerade kring novali01 i dl3.

bollen__. Ja jösses... Här har jag verkligen ingen koll. Bollen__ kan vara precis vad som helst, så med uteslutningsmetoden bör hon vara ulv. Eller kanske ledarvarg. Hm...

Hjartagna. Rent logiskt har jag svårt att se att hjartagna är ond. Möjligen om hon är ledarvargen då. För varför skulle ulven novali01 lägga upp en kollega till lottning? Det låter väldigt konstigt. Visst finns det en liten risk att novali01 klantade till det och de hade några svettiga minuter i lyan innan det blev klart att hjartagna inte rök, men det känns inte alls troligt. Får därför vara god just nu.

kvar i leken
quarter4ever
Habina
Hjartagna
bollen__
snurrfian

1 bagare
1 spårare
1 Ängel
1 ulv
1 ledarvarg
är vad jag får det till är kvar

påminner igen om vinstvillkoren
*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.

så oavsett så har ulvlägret bara en enda roll kvar att spela med vare sig den prickar ledarvargen eller en god i käken och då ser jag det som det ultimata för de goda att ängeln ser till att skydda sig själv hela tiden varje natt- för då har vi alltid en god kvar vilket borde medföra att till slut vinner de goda!
Eller tänker jag fel?

ja det stämmer ju än bättre med min bild av dig:D
Du blev inte mindre luden i mina ögon, sedan är det frågan om du väntar på att dra på dig pälsen eller om du redan har den?
som sagt , du var den jag började gå igenom imorse, så hade dig länge som första kandidat att rösta på, men i detta läget är det ju så att en ulv finns det, och det är den vi bör ta, så någon spelar väldigt bra god fast den är ond:cautious:
Där ser man hur olika man kan tolka saker, jag hade en helt annan känsla och trodde mig kunna förstå hur du tänkte när du röstade på Artline, men nu vette sjutton...
Så du bortser helt ifrån att jag jagade Novali? utan går helt och hållet på vem som påpekade att jag skulle kunna vara ledarvarg? Det skulle väl vara otroligt dumt att dels skriva om problemet som ledarvarg och verkligen fråga LL i tråden istället för i PM som hade varit det vettigaste som ledarvarg, dels skämta vidare med någon som om jag hade varit ledarvarg visste var ulv för att sen jaga ytterligare en ulv som drar upp samma argument? Och varför skulle jag ha lagt min röst på Novali i dl2 när Mirtai redan var misstänkt? Ditt resonemang håller inte och det trodde jag att du hade kommit fram till själv så därför blev jag lite överraskad när du helt plötsligt misstänkte mig igen...

Där ser man hur olika man kan tolka saker, jag hade en helt annan känsla och trodde mig kunna förstå hur du tänkte när du röstade på Artline, men nu vette sjutton...
Så du bortser helt ifrån att jag jagade Novali? utan går helt och hållet på vem som påpekade att jag skulle kunna vara ledarvarg? Det skulle väl vara otroligt dumt att dels skriva om problemet som ledarvarg och verkligen fråga LL i tråden istället för i PM som hade varit det vettigaste som ledarvarg, dels skämta vidare med någon som om jag hade varit ledarvarg visste var ulv för att sen jaga ytterligare en ulv som drar upp samma argument? Och varför skulle jag ha lagt min röst på Novali i dl2 när Mirtai redan var misstänkt? Ditt resonemang håller inte och det trodde jag att du hade kommit fram till själv så därför blev jag lite överraskad när du helt plötsligt misstänkte mig igen...
som sagt att offra en ulv för att rädda en annan har förekommit innan. och det ger ju väldigt fina alibin åt andra onda att vara med och rösta ut en ulv.

1.jpeg

tid för nattDL imorgon bitti?

kvar i leken
quarter4ever
Habina
Hjartagna
bollen__
snurrfian

1 bagare
1 spårare
1 Ängel
1 ulv
1 ledarvarg
är vad jag får det till är kvar

påminner igen om vinstvillkoren
*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.

så oavsett så har ulvlägret bara en enda roll kvar att spela med vare sig den prickar ledarvargen eller en god i käken och då ser jag det som det ultimata för de goda att ängeln ser till att skydda sig själv hela tiden varje natt- för då har vi alltid en god kvar vilket borde medföra att till slut vinner de goda!
Eller tänker jag fel?
Om det inte blir oavgjort? Tänker om det är en god och en ond kvar, de onda kan inte vinna då. Eller det kanske räknas som vinst ändå? Alltså för goda, inte de onda.

Om det inte blir oavgjort? Tänker om det är en god och en ond kvar, de onda kan inte vinna då. Eller det kanske räknas som vinst ändå? Alltså för goda, inte de onda.
kom på ett otäckt scenario!
vi är 3 goda kvar
bagaren
spåraren
ängeln
bagaren den vill de inte ta i käk av förklarliga skäl
ängeln torde skydda sig själv så vem käkar de, hm spåraren
och om det lyckas så står det 2-2 imorgon
och då är det upplagt för ett race med lottning till dl senare på kvällen 50/50 chans att de får ut antingen ängel eller bagare i den lynchen och om de lyckas så behöver de ju bara låta bli att käka, och sedan lyncha den sista goda :nailbiting:

ok dags att spela rysk roulette kanske?
Vem tror ni ängeln skyddar imorgon @ulvarna :devil: ( konstigt det gick inte att tagga dem:p )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka