Ät tillbaka till första ickelynchen.
Sittter och funderar på om vår LL lite smart skrivit vad som hände egentligen bara att vi inte riktigt kunde förstå det . se det jag fetat i hennes uppdatering:att cykla över Mimmy gjorde mimmy upprörd (lite förenklat)
Jag har länge tolkat det som att en god roll stoppade lynchen på ett okänt sätt,( mer om det i nästkommande citat)
Sedan är det frågan om det där som fio reagerade på att Mimmy sitter och dricker Guiness med Bad batz.
Kan det vara så att ledarvargen faktiskt hoppade direkt in i lyan som kompensation för att lynchen blev stoppad av en god? Eller bara att den ju faktiskt vet om lyamedlemmarna så den kan hänga på dem ändå utan att ingå i lyan?
Fios reaktion, som ju faktiskt kan vara korrekt bedömt, hon blev ju käk nästa dag också? Sedan är det frågan om hon har rätt om Habina som ledarvarg? Jag har henne på en annan potentiell roll, en god sådan
Habinas kommentar , lika frågande som alla andra över vad som hände, men om några vet vad som hände så borde det vara Habina eller Hjartagna som var uppe till lottning? Sedan är det frågan om hon har goda skäl för att dölja vem hon är?
Sedan LL:s kryptiska förklaring efter förvirringen kring vem Daniel är:
Mimmy lyckades inte få Daniel, alltså jag kan tolka det så här: Ledarvargen var uppe för lottning mot Ledarvargen i första DL! Och i så fall så står ledarvargen mot en god roll ( som kan stoppa en lynch mot sig själv kanske?) i första DL?
jag är inne lite på vilka goda roller som kan stoppa en lynch redan då :
Så sammantaget så tror jag att det står mellan Habina och Hjartagna som den andra onda förutom Snurrfian, som jag tror har päls, eller vill ha det, mycket för att hon skämtade så med Mirtai innan första DL, det kan vara ett riktigt oblygt kontaktförsök av en ledarvarg, men är mer inne på att de har haft ännu roligare åt det som sittandes tillsammans i lyan
Sedan att Snurrfian gick så hårt åt Novali01 och snabbt hakade på min teori om att lyan försökte offra Novali01 till förmån för Mirtai, ja den blir ganska logisk om man betänker att lyan mycket väl kan ha uppfattat det som att Novali01 har blivit spårad och vad är då bättre än att vara snabbt med på banan för att skaffa alibi genom att aktivt rösta ut de som mest troligt går ett drev på? Jag vet att jag gjorde så i Harry Potter leken, då vi hade en känd siare, så jag tycker inte alls att det är ett så bra försvar för sin godhet som Snurrfian vill låta påskina, jag är rätt övertygad om att snurrfian är den ulven som gäckat oss hittills, ha jag fel är det bara att låna
@cirkus s toalett ( för den får man väl låna även om du inte leker med oss längre
)
Som sagt nu inväntar jag och ser om ängeln lyckas blocka ulvarnas käk idag, jag tror inte de tar ledarvargen, för de behöver 2 röster för att vara med i matchen alls i lyncherna
Bagaren tror jag med bestämdhet att de inte heller tar
Så kvar är spåraren samt ängeln, och då så då är det bara att BOP ängeln och hoppas det blir rätt
Hursom är det kul att det är lite ovisst och långt ifrån säkert hur det ska sluta