May Sherif

Karzta

Trådstartare
Är det nån som vet vad May Sherif lämnar för avkommor. Ska nämligen titta på ett sto som är efter han och jag har ingen erfarenhet alls av hohom.
Nån som vet ?
:bump:

Sv: May Sherif

Han lämnade bl a de internationella dressyrhästarna Matador II och Andiamo.

Hans danska avkommeindex
DV Eksteriørindeks-2006

Type Forpart Overlinie Forlemmer Baglemmer Bevægelse Helhed Sikkerhed
89, 86, 102, 110, 115, 111, 98, 0,99

DV Springindeks-2006

Taksation Benteknik Brug af ryg Ridelighed Unghesteindeks Sikkerhed Konkurrenceindeks Sikkerhed Samlet springindeks Sikkerhed
75, 76, 69, 77, 73, 0,96 72, 0,91 68, 0,94

DV Dressurindeks-2006

Skridt Trav Galop Ridelighed Unghesteindeks Sikkerhed Konkurrenceindeks Sikkerhed Samlet dressurindeks Sikkerhed
85, 117, 89, 98, 95, 0,95 101, 0,99 100, 0,97

Hade ett sto med May Sherif som morfar.
Hon var helt kanon!!!!!!!:bump:
Saknar henne ännu!
Underbar gång och utstrålning.
Ärlig på hinder,men inte någon vidare teknik!

Min gamla ridskola har en liten (typ 157 cm) May Sheriff-häst som är väldigt trevlig, iaf om man är lite mer rutinerad. Han är mycket välutbildad eftersom ridskolechefen har ridit honom en hel del. Han rör sig rätt stort och elastiskt, ffa i galoppen, särskilt för att vara så liten. Har en liten räv bakom örat och brukade i alla fall när han var yngre gärna haka på om det blev något bus, dock jättesnäll och menar absolut inget illa.

min älskling är efter MS
en häst jag drömt om att köpa i 20 år.
det sägs att man bör ha tålamod med dessa avkommor o på min stämmer det bra, tror det är den mest personliga häst jag träffat. för honom betyder relationen allt, och är man inte en ledare som leder då vill han inte, men leder du då följer han, roligt nog har jag hört den beskrivningen fler gånger.
min häst är rörlig,med mykt register. och som många andra MS avkommor bildligt lik sin fader.

helt klart en häst värd att vänta på i 20 år!
vad avis jag blir skulle gärna ha ett sto efter honom. träffade MS för 20 år sedan och blev tokförälskad. här är en trevlig länk om honom http://images.google.se/imgres?imgu...lion&um=1&hl=sv&rlz=1T4SUNA_svSE226SE226&sa=N

Har alla glömt Kyra Kyrklunds underbara Matador II?? :eek:
Olympisk 6. -88, VM tvåa -90, WC Finalist vinnare -91?? Sagd morfar till Matine?

Matador II är synonym till en superhingst, han var karismatisk och hade sällsynt "extra presence".

Jag har ridit två avkommor till MS. De var små och bruna (minns ej fortsatt stam på dem) och med en helt fantastisk gång:love: Lättridna var de också, självbäriga. Skulle åka direkt och titta på en MS häst om jag sökte dressyrhäst och såg på annons.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka