DU kan säkert hitta hennes stam om du söker på hennes namn i webstamboken
www.shetlandsponny.se/stambok
Alternativt skriv ut namnet här eller skicka PM.
Maxmer är e Kärlingehults Max, som även är far till bl.a Dollman och Haodo - travande avelshingstar. Dollman har även några travande godkända söner, t.ex Rasmus II och Pepsi. Det gör att K.Max-blodet är väldigt mkt representerat bland travshettisar och kanske ska man se sig om efter något annat också? OM inte annat så för att undvika alltför mkt linjeavel.
Min förra avelshingst (som jag alltså inte längre har något intresse i) Sir Douglas är av helt annan stam (e. Paul v.d Papenhoeve) och finns numera i Sthlmstrakten. Han har väldigt få avkommor, men några av dem har ändå lyckats bra. Han är t.ex pappa till Daizy II, som är ett av landets bästa ston för närvarande. Och min gamla Blimunda (numera exp. Finland) var i årgångstopp som 3-4-åring. Douglas själv blev aldrig nån stjärna på banan, men han nedärvde sina gångarter och löpviljan, uppenbarligen...
Sen har du ju världsrekordhållaren Gläntans Domino i Småland. Och Hamras Fridolf nere i Skåne, som liksom Douglas aldrig blev nån stor stjärna själv men har lämnat flera stycken riktigt bra travare (födda på Emmero, de flesta).
Vad du ska välja beror ju lite på stoets stam, som sagt...