maxhöjd, travhoppning

Eliseeh

Trådstartare
Finns det någon maxhöjd då man travhoppar? Ta exempel ett vanligt rätupstående hinder med en travbom (2,5m) före hindret, man kan ju inte precis höja det till 1,50 och tro att hästen skall kunna hoppa det, eller har jag fel? :crazy:

Sv: maxhöjd, travhoppning

Jag red an mot 140cm i skritt senaste hoppträningen. Tre galoppbommar innan, skrittade över den första o lät sen hästen gå över i trav o galopp.

Maxhöjden beror ju på hästens kapacitet. Min tex travhoppar 1,50 utan problem;)

Jag har ridit för en tränare som anser att ALLA ryttare på stor häst borde klara att travhoppa 1,20 innan man ens försöker sig på att hoppa en bana eller tävla om än så på 90 cm.
Det för att travhoppning tränar så mycket med timing och känsla.

Och de flesta hopphästar klarar nog av att travhoppa minst det..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 809
Senast: Derivata
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka