P

peak

Veterinär struken? Nej det är ju max flukt, han var ju riktigt halt redan i provstarten.

Sv: max flukt

Men han blev ju oplacerad och rapporterad också?

Jag har inte sett loppet och kan inte yttra mig...

Han var ganska kass! kollade på livesändningen och han kördes väldigt offensivt för att vara en årspremiär!

Veterinär struken? Nej det är ju max flukt, han var ju riktigt halt redan i provstarten.

Han såg inte dålig ut i högre tempo, varken i värmningen eller innan start. I låga tempon har han alltid sett bedrövlig ut.

Han tog helt slut och naturligtvis rasade han i travet. Jag blev faktsikt lite oroligt att han skulle svimma 200 kvar. Gissningsvis har han problem med halsen och får inte luft.

såg inte loppen. men läste ngt på stallkennys hemsida,
att det kan vara slutet på hans karriär om det är halsen som spökar igen...

Litet urdrag...

"- Hästen kändes fräsch och fin men när vi skulle börja köra varvet från mål kastade han in handduken direkt. Det kan vara halsen som spökar igen. Kommer vi inte tillrätta med de problemen nu kan karriären vara över," säger en bedrövad Kent Knutsson

fasiken va trist :(

stackars kent :(

hoppas verkligen inte det blir så, han är värd att lyckas med en sådan häst. visserligen har han väl redan gjort det, men han har ju inte haft ut max på tävlingsbanan så värst mycket.

såg inte loppen. men läste ngt på stallkennys hemsida,
att det kan vara slutet på hans karriär om det är halsen som spökar igen...

Litet urdrag...

"- Hästen kändes fräsch och fin men när vi skulle börja köra varvet från mål kastade han in handduken direkt. Det kan vara halsen som spökar igen. Kommer vi inte tillrätta med de problemen nu kan karriären vara över," säger en bedrövad Kent Knutsson

fasiken va trist :(

Stall Kennys hemsida, är du där och kikar? :) Har du någon häst där?

Jag vill inte dissa varken kusk eller hästen eg! dom är ju ett riktigt propaganda-ekipage när det funkar! :bow:
Det vore en stor förlust för sporten om "flukten" tvingas lägga skorna på hyllan!:cry:

Jag vet inte, men jag fick känslan av att hela hästen agerade surt, oinspirerat och allmänt ovilligt redan från start (och detta är ju väldans olikt den Max Flukt vi känner!).

Nu vet jag inte om Flukten hade hög puls i stallet efter loppet (om så var fallet så är det nog halsen iaf).
MEN!!
...vad som talar emot halsproblem är att hästen agerade lojt redan från start och detta talar snarare för broddarna.

Hade en häst för några år sedan som inte kunde/ville gå en meter med brodd i. Hon agerade som Flukten gjorde igår. Lojt och ovilligt och mer eller mindre stannade på upploppet eller när farten skruvades upp.

Det är väl bara att hoppas att så också är fallet med Max Flukt, för vi vill INTE se slutet på den sagan riktigt än!

Jag hoppas verkligen att detta inte var slutet på sagan Max Flukt.
Vad jag inledningsvis efterlyste var ett vaket öga från personalen på åby, vilken kan utläsas av resultatlistorna så må jag säga att det var vakna, rapporterad samt, ej tävlingsmässigt skick 6 dagar + friskis.

Som sagt jag hoppas det var hakarna som ställde till det, svanstedt vann med hakar i ett tidigare lopp samma kväll, det är ju sån skillnad från häst till häst (tränare till tränare) på hur de funkar på brodd.

Han var verkligen loj, tog aldrig tag i grejjerna.... Hoppas hoppas att inte detta var slutet på en saga.

att vara tränare till en sån fantastiskt fin travare och inte ha bättre vett än att inte kolla så att hästen är frisk!! fy skäms Kent Knutsson.

Nu vet jag inte om Flukten hade hög puls i stallet efter loppet (om så var fallet så är det nog halsen iaf).
MEN!!
...vad som talar emot halsproblem är att hästen agerade lojt redan från start och detta talar snarare för broddarna.

Ja, han hade hög puls efter loppet.

Vad jag inledningsvis efterlyste var ett vaket öga från personalen på åby, vilken kan utläsas av resultatlistorna så må jag säga att det var vakna, rapporterad samt, ej tävlingsmässigt skick 6 dagar + friskis.
Tycker du att banveterinären ska stryka en häst som ser ut som vanligt eller lite bättre än vanligt? Jag tycker banveterinären och bandomarnämnden gjorde helt rätt.

Såg loppet live på tv. Har aldrig sett han så dåligt, han "dog" ju helt varvet innan mål, inte likt honom. Tror också att det är halsen. håller tummarna för att dom ska hitta felet på honom och att han saka bli bra igen.. riktigt fin häst ju!

Liknande trådar

Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar