Matvägrande kanin med böld

R8n

Trådstartare
Min ca 1 år gamla kastrerade dvv korsning matvägrar ikväll, sitter med huvudet lutande åt höger. När jag undersökte honom närmare märkte jag att han har en böld vid "öronfästet" Vad är nu detta?

Självklart röd dag imorgon så inge veterinär har öppet heller.

Finns det något jag kan ge honom som ersättning istället för maten han inte äter?

:crazy::cry:

Sv: Matvägrande kanin med böld

tror inte att den kommer att äta nåt..:( Har antagligen en böld inne i munnen som gör otroligt ont, är bettet korrekt på den , kanske snedväxta tänder..
Du får nog ta kaninen till ett djursjukhus i morron om du inte har nån liten vet.klinik som har helgöppet..
En del djursjukhus kan man ringa till för goda råd och så..
Lycka till!

Men tycker bölden sitter för långt bak för att ha med munnen att göra?
Får försöka ringa till nån av de två vettarna här i närheten. Men eftersom här är så litet område så finns det väl ingen som har öppet :cry:

Usch då... :/

När min kanin inte ville äta (han hade en enorm urinsten! :eek:) så matade jag honom med A-fil utblandat med blötlagd pellets med en spruta. Och det tyckte han faktiskt om! Försök att få i honom något i matväg, det är väldigt viktigt att han äter. Bor han utomhus förresten?

Jag ringde till Blå Stjärnans djursjukhus i Göteborg journummer på juldagen: 031-65 35 35.
Hoppas du kan få hjälp därifrån!

Senast ändrad av en moderator:

Han är nu på de evigt gröna ängarna :cry:

Veterinären trodde det var en smittsam varböld (som då skulle komma tillbaka om och om igen) eller också nån form av cancer tumör som växt inåt och rubbat balanssinnet.

Det är alltid hemskt att mista en vän, men det är ännu värre när man ser djurets burkompis sörja :crazy::(

Sov gott Snuffe!

Åh va tråkigt! :(

Men du får trösta dig med att han hade ett lyckligt liv så länge han levde :)

Ta nu hand om dig och din andra kanin! KRAM till er!

Åå vad trist, hoppas du är ok! Det är aldrig lätt att mista ett djur.. Stora eller små alltid lika jobbigt, man får minnas de glada stunderna och tänka på att kompisen inte behöver ha ont längre..
Styrkekram till dig
Cinna1

Liknande trådar

O
Katthälsa Hej! Jag har en 1-årig honkatt som kastrerades för ungefär en månad sedan. I tisdags när jag kom hem efter att ha varit borta i nästan...
Svar
2
· Visningar
2 649
Senast: Orbizon
·
Hästvård För några veckor sedan kom det en ny valack till stallet, så nu är det tre valackar och mitt sto-alla i samma stora hage. Den nya har...
Svar
17
· Visningar
3 610
Senast: Pinto
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: alice
·
Hästvård Min älskade har så ont och jag mår så dåligt. :cry: Tittade till hästarna flera gånger under morgontimmarna - allt väl. Tänkte åka och...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727
Senast: zeus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV