Säg att ett stall inte alls håller måtten när det gäller takhöjd, boxstorlek etc. Om man ändå har en häst i ett sånt stall vem är det som är ansvarig? Stallägaren eller hästägaren? När en ny hästägare hyr in sig och stallägaren inte säger att denna box är bara tillåten till säg en ponny men nya hästen är en stoooor häst är det då hyresgästen som har ansvar för att kontrollera allt? Vad händer vid en inspektion? Behöver alla regler vara exakt även om det är ett gammalt stall? Jag vet många frågor
Jag frågar för att vår stallägare säger bara jaja, här har stått hästar i 20 år och jag skiter i vad reglerna säger. Bra stall annars men jag är nyfiken på vad som gäller och vem ansvaret ligger på. Såklart vill man inte ha en häst i för liten box men om man trivs i övrigt och taket tex är 30 cm för lågt....
Jag frågar för att vår stallägare säger bara jaja, här har stått hästar i 20 år och jag skiter i vad reglerna säger. Bra stall annars men jag är nyfiken på vad som gäller och vem ansvaret ligger på. Såklart vill man inte ha en häst i för liten box men om man trivs i övrigt och taket tex är 30 cm för lågt....