Mått på trailgrind?

lakrits

Trådstartare
Jag skulle behöva er hjälp angående mått på trailgrind.
Jag ska svetsa i hop en men behöver veta hur höga stöden bör vara och hur bred grinden ska vara.
Jag har kollat i regelboken men hittar inga mått, jag har försökt att gissa mig till men det är jättesvårt.

Sv: Mått på trailgrind?

Det finns inga krav på storlek, men ju smalare, desto svårare och även höjden avgör svårighetsgraden. Mest av allt är det hästens storlek i förhållande till hindret som avgör.
Jag skulle föreslå att du gör grinden ca 150 cm hög och 160 – 180 cm bred (inte bredare än 2 m).

Ops... då kan man glömma att träna i trädgården där grinden bara är 80 cm bred...;)

Vad bra att du bygger en grind lakrits :) Då kan jag komma och träna på den med Cindi. :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 941
Senast: MML
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg