Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
CK skrev:Seriöst, sluta väg hästfoder i så små mängder...
Håll er åtminstone till halva kg, så blir det mer exakt.
Jag hoppas inte ni räknar foderstater så att ni ger hästen foder i gram.
Dreamer skrev:Det är bättre att väga i liter eller kilo så får man mer relevanta värden...
pimy skrev:som det sagts tidigare i tråden så varierar vikten mellan olika partier foder, så man kan ske kan använda det som ett grovs riktmärke men knappast mer... tyvärr
goamarie skrev:Och herregud.... vad ger det för skillnad???? det är ju forfarande osäkerhet i hur mkt hästen väger, hur mkt hästen ska ha tilldelat varje dag och när man mäter upp fodret är det inte lätt varje gång att få exakt samma mängd. :smirk:
visst en våg är alltid bra, för man måste ju på nåt sätt vet vikten på något ungefär.
goamarie skrev:för en vanlig människa som jag har inte en hästvåg är det inte så lätt att veta vikten. Men det är skitbra om man har det! då är ju det osäkerheten ur världen!
En häst gör ju inte samma sak varje dag... vilket bör betyda att hästen inte behöver lika mkt MJ och smb rp varje dag.... ändå är det så vi fodrar.
Med reservation för att jag har lite svårt att formulera mig..... :smirk:
så anser jag att det är en osäkerhet i sig att veta exakt vilka tillägg som behövs för hästen. Experterna har tagit fram listor och tabeller för det men jag anser fortfarande att det inte är exakt... så varför väga minsta gram?
Dettär vad jag anser och tror. lite svårt att exakt sätta på pränt vad jag menar.... så ni kommer nog att tolka detta olika....