Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ok då kan man ta det lite lugnt då. Försöker få honom att äta i vart fall olika puréer och gröt plus att jag ger honom välling, men ersättningen är allra bäst enligt honom själv
Lykke är ju 7 månader om 6 dagar typ.
Hon äter på morgonen mellan 7 o 8 gröt och lite kex som hon pillar med (smörgåsrån). Vid 10 ungefär så dricker hon välling, typ 240 ml och så kanske en fruktpuré där någonstans, hon får den innan vällingen.
Hon brukar vilja ha välling igen runt 12-13, ca 200ml.
Mellan 14-15 äter hon en burk mat. Sen kan hon dricka ca 200ml välling runt 16-17. Mellan 18-19 äter hon gröt igen och sen dricker hon ca 150ml välling innan hon somnar vilket är lite olika beroende på hur pigg hon är, hon börjar bli kvällspigg... Suck Igår tryckte hon i sig 300ml välling på kvällen.
Ibland äter hon lite välling om natten men det är väldigt sällan numera, rör sig om kanske 75-100ml.
På ett ungefär iaf!
Våra tjejer blev hungriga ganska exakt var 3:e timma. Förutom bröstmjölk/ersättning åt de gröt till frukost och olika sorters matmos.
Vi började inte med välling förrän senare (det tog tid innan de lärde sig gilla det).
Min son blir 8 månader om ca 1 vecka.
Han äter vid ca kl.08 1 1/4-dels portion gröt (havre och fruktmos i)
Vid ca kl.13 får han mat motsvarande 1/2 burk och fruktmos motsvarande 1/2 burk.
Vid ca 15 får han ersättning 200 ml.
Vid ca 18 mat som vid lunchen.
Ca 20.30 Välling 220 ml.
Haha o vi kämpar med att hon ska hålla vikten! Det är ju olika för alla men Luckan är sjukt aktiv o rätt liten. Men är hon hängig är det bara välling som gäller.
Ja det är ju individuellt från barn till barn och absolut inget illa menat om du tog det så. Ella äter egentligen ( enligt råd ) för sällan, men hon är nöjd och glad iaf ( och tröttsamt aktiv ;-) ).
Annars måste jag sitta här och hyperventilera över att mitt barn snart tynar bort med tanke på att han endast äter ersättning och välling och kanske något litet smakportioner
Fruktfika, (mosad banan, fruktpuré, rivet äpple) majskrokar och skorpa, evt lite yoghurt, vid 11.
Lunch, köpt eller egenlagad mat, ca 1 burk vid 13.
Fruktfika igen vid 15.
Gröt med frukt vid 17.
Gröt med frukt igen vid 20-tiden.
Han har aldrig ätit ersättning, och välling kräks han av.
Vid 7 månader slutade han, på eget initiativ, amma, och har sen dess ätit ungefär såhär. Men det har blivit större portioner allt efter som
Nej nej det förstod jag oxå haha men rent generellt ligger Luckan i överkant på hur mkt hon äter tror jag, jag försöker peta i henne så mkt som möjligt för att hon inte ska plana ut i kurvan så dant
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.